Cetățenii români care sunt suspendați pe aeroporturile din străinătate din cauza suspendării zborurilor de către compania aeriană Blue Air, pot solicita ajutor la secţiile consulare ale ambasadelor României sau prin apelare la numărul de telefon 0040751084537, gestionat de MAE, urmând să fie aduşi în ţară cu aeronave ale Tarom, a anunţat marţi purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.

Reamintim că Blue Air Aviation a anunţat marţi suspendarea tuturor curselor programate a pleca de pe aeroporturile din România, peste 3.000 de pasageri fiind afectaţi de această decizie a companiei aeriene.

Premierul Nicolae Ciucă a discutat, marţi seara, cu miniştrii de resort şi autorităţile implicate în gestionarea situaţiei cetăţenilor români afectaţi de oprirea zborurilor Blue Air.

Anunţul Blue Air de a suspenda toate zborurile din România în perioada 6-12 septembrie i-a şocat pe cei care şi-au programat deja călătoriile. Marţi, pe aeroportul din Cluj, numărul persoanelor afectate era de aproximativ 1.000.

Blue Air vindea bilete și după ce a blocat zborurile. Pasagerii nu au fost anunțați
„Azi la ora 17:30 am aflat de la ştiri că zborurile Blue Air din România au fost anulate, inclusiv zborul meu din data de 7 septembrie. La ora respectivă, ştirile erau deja postate de o oră.

Am încercat să sun la companie ca să-mi confirme anularea zborului, dar fără succes. Am intrat deci pe site-ul lor şi am vorbit cu robotul. Când am întrebat de zborul meu mi s-a spus că situaţia este stabilă în România şi că nu sunt probleme. Totuşi, am încercat să ma uit la alte zboruri alternative şi am văzut că la momentul respectiv, Blue Air încă vindea bilete, inclusiv pentru zborul meu.

Abia acum, la ora 19:22 am fost informată de anularea zborului, cu 12 ore înainte de plecarea programată. Sunt foarte nemulțumită de anularea zborului, cu atât mai mult cu cât situaţia asta a fost cauzată de o problemă deja cunoscută a companiei, şi nu de un factor imprevizibil.

Sunt şi mai nemulțumită de reacţia întarziată şi de lipsa de respect faţă de clienţi” a declarat pentru Cluj24.ro o pasageră aflată pe aeroportul din Cluj Napoca.

Sursa: alba24.ro / Foto: caracter informativ