Șoferii vor putea circula cu 120 km/h, în loc de 100 km/h, după ce Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege.

“Diferențele de construcție dintre un drum expres și o autostradă sunt minore, iar viteza de proiectare a unui DX este chiar 120 km/h. Ambele au 4 benzi de circulație, sensuri separate fizic cu parapete, garduri de protecție și noduri denivelate.

Legea merge la promulgare de către președinte, iar acest ultim pas trebuie făcut fără întârziere, așa încât să se întâmple înaintea inaugurării DEx12 de săptămâna viitoare”, a spus Cătălin Drulă, unul dintre inițiatori.

Drum expres vs. autostradă – care sunt diferențele, care sunt asemănările; Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/ decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.

E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013). În execuție este doar Drumul Expres DX12 Craiova – Pitești (realizat conform unui normativ similar, dar din 2007).

„Adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă varianta de ocolire a orașului Balș” – a declarat Cătălin Drulă, deputat USR și fost ministru al Transporturilor.

Proiectul urmează să fie promulgat de președintele Klaus Iohannis.

MS / Foto: caracter informativ