Legislația din România nu prevede o dată la care este obligatoriu ca autovehiculele să fie echipate cu anvelope de iarnă, dar acest tip de pneu este obligatoriu atunci când se pătrunde pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de perioada din an.

Registrul Auto Român vă recomandă să nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece, deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatură de sub 7-8 grade Celsius să rămână moi, spre deosebire de cele de vară, pentru a păstra aderența la carosabil.

Anvelopele de iarnă pot fi recunoscute, în general, după marcajul M+S, care se mai prezintă și sub formele M&S / M.S.

Îniante de a monta anvelopele, vă recomandăm să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme specifice de uzură.

La pneurile concepute special pentru circulația în sezonul rece, indicatorul de uzură este poziționat astfel încât să marcheze o adâncime a profilului de aproximativ 4 milimetri. În cazul unui control în trafic, dacă se constată că indicatorul de uzură este expus, legislația din România încadrează această situație în categoria “deficiență majoră” și sunt prevăzute sancțiuni pentru conducătorul auto. Este important de știut că o anvelopă de iarnă, aflată în condiții optime, crește aderența pe carosabilul acoperit cu zăpadă și scade distanța de frânare.

Precizăm că amenda pentru lipsa anvelopelor de iarnă, în condițiile specificate de lege, se încadrează în clasa a IV-a de sancţiuni (9-20 puncte-amendă), adică între 1.305 şi 2.900 de lei. În plus, polițiștii rutieri pot reține certificatul de înmatriculare al vehiculului.

Sursa: Registrul Auto Român / Foto: caracter informativ