Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) anunţă că o nouă linie telefonică de tip TelVerde va fi funcțională de luni până sâmbătă, în intervalul orar 8.00 – 24.00:
0800 070 030 – Linia de TelVerde pentru suport psihologic și sprijin social.

Știm bine, cu toții avem momente în viață când sentimentul de deznădejde sau de abandon ne încearcă. Motivele sunt diverse, explicațiile și ele pot fi numeroase, dar cel mai important aspect de știut este că întotdeauna, cineva, undeva este alături de noi.

Împărtășim astăzi cu voi o poveste care a emoționat echipa Telverde.

Ea este Ana-Maria, psiholog în cadrul Asociației Proacta EDU, una dintre vocile calde care se află la capătul celălalt al liniei de Telverde, acei oameni care sunt aproape de cei care într-un moment de rătăcire nu mai întrezăresc luminița de la capătul tunelului.

Telefonul sună. Ana-Maria răspunde.
La capătul celălalt al firului, o tânără îi cere disperată ajutorul. Se simte singură, nu are cu cine să vorbească, nu are cui să îi destăinuie problemele prin care trece. Nu poate cere ajutorul nimănui, pentru că actul destăinuirii este dificil. Poate din frica de a arată vulnerabilitatea, poate din teama de a îngrijora pe alții.

Ana Maria o ascultă și ca orice psiholog, o ajută practic să înțealagă, prin prisma lucrurilor expuse, că ea în sine este puternică iar cu speranță, introspecție și motivație, va depăși acest moment.

Astfel, a doua zi, Ana-Maria a sunat-o. Tânăra a izbucnit în lacrimi de bucurie când a reauzit vocea celei care, pentru o oră, a fost mai mult decât o prietenă. A fost sperența ei.

” Cum te mai simti? Ne-ai spus că te simti singură.
Nu esti singură! Suntem aici!”

Sursa: DSU / foto: caracter info