Au început lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare făcute în România în ultimii 30 de ani.
La trei ani și jumătate de la semnarea contractului cu un constructor din Grecia, lucrările pentru cele două tuneluri debutează cu mari întârzieri. Este vorba despre o secțiune de 24 de kilometri din tronsonul Brașov-Sighișoara, pe care în acest moment trenurile circulă cu o viteză medie de sub 40 de kilometri pe oră. Autoritățile promit însă că, atunci când vor fi gata lucrările, vom călători cu 160 de kilometri pe oră. Până atunci mai trebuie să așteptăm câțiva ani.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA cu Asocierea Aktor SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.

Lucrările sunt cele mai complexe făcute în domeniul feroviar românesc după Revoluție.

Se construiesc două tuneluri noi, în fir dublu, cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri, cu galeriile de legătură aferente. Fiecare tunel va avea un diametru exterior de peste 9 metri, iar termenul de execuție este de 19 luni. Nu va fi greu pentru cârtițele Varvara și Eleni, așa numitele TBM-uri, adică tunnel boring machine, care forează, în medie, 10-15 metri pe zi, șase zile pe săptămână.

Primul tunel ar trebui terminat în octombrie 2025 și, la scurt timp, ar trebui să fie gata și al doilea.

Autoritățile promit că, după reabilitare, o călătorie pe care o parcurgem acum în trei-patru ore, va dura mai puțin de o oră.

Foto: Fb Asociația Pro Infrastructură