La fiecare disciplină școlară se încheie anual o singură medie, numărul final de note acordate anual fiecărui elev fiind stabilit de către profesor, iar exmatricularea elevilor și colectarea banilor de la părinți nu mai sunt posibile, potrivit unui nou regulament școlar, în vigoare de la începutul acestei luni.

Ordinul Ministerului Educației nr. 4.183/2022, publicat în iulie în Monitorul oficial, stabilește, de fapt, un nou Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. Regulamentul a intrat în vigoare la 1 septembrie, potrivit sursei citate.

Potrivit noului regulament, de-acum, la fiecare disciplină se încheie anual o singură medie, calculată ca medie aritmetică din numărul de note acordate pe parcursul anului școlar.

Începând din anul școlar 2022-2023, se elimină semestrele, urmând să existe cinci module de învățare, respectiv cursuri.

Apoi, numărul de calificative ori note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de către cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru.

Numărul de calificative ori note acordate anual la fiecare disciplină trebuie să fie cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ. Asta înseamnă că, dacă au două ore pe săptămână alocate, de exemplu, fizicii, elevii vor trebui să aibă la sfârșitul anului cel puțin cinci note la acea materie.

De asemenea, au fost eliminate din legislație dispozițiile referitoare la exmatricularea elevilor, având în vedere faptul că dreptul la educație este un drept constituțional, iar învățământul este obligatoriu până în clasa a XII-a.

În plus, au fost eliminate orice dispoziții care dădeau înainte posibilitatea colectării de fonduri bănești de la părinții elevilor.

O ultimă măsură notabilă stabilită de minister este reglementarea utilizării catalogului electronic, pentru început, în unități-pilot.

Sursa: avocatnet.ro / Foto: caracter informativ