Italia, Portugalia, Slovacia, Bulgaria și România vor să întârzie cu cinci ani planul UE de a interzice efectiv vânzarea de noi mașini pe benzină și motorină începând din 2035, conform unui document consultat de Reuters și citat de Rador. Și Germania a anunțat public că nu susține propunerea radicală a Comisiei Europene în actualul context.

Măsura este unul dintre pilonii vitali ai planurilor UE de a a combate creșterea emisiilor din domeniul transporturilor și a grăbi trecerea la mașinile electrice, în condițiile în care blocul se străduiește să reducă emisiile cu efect de seră la nivelul întregii economii cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Propunerea făcută anul trecut de Comisia Europeană privind emisiile automobilelor ar necesita o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi, până în 2035, ceea ce înseamnă că de la această dată ar fi imposibil să se mai vândă mașini cu combustibili fosili în UE.

Miniștrii statelor UE intenționează să convină asupra chestiunii săptămâna viitoare, după care vor negocia forma finală a legii cu Parlamentul European – care susține adoptarea interdicției în 2035, printr-un vot de luna aceasta.

Într-un document care a circulat la nivelul statelor UE, cele cinci țări cer o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 de la mașini până în 2035 și de 100% până în 2040, iar nu 100% până în 2035, cum propune Comisia.

Sursa: money.ro / Foto: caracter informativ