Statul român se concentrează pe stimularea achiziționării de mașini noi și nu pe descurajarea înmatriculărilor de mașini vechi, potrivit declarațiilor ministrului mediului, Tanczos Barna. În 2021, au fost înmatriculate peste 395.000 de mașini vechi și puțin peste 121.000 de mașini noi.

“Decizia la nivel guvernamental a fost ca în 2022 nu se vor introduce taxe noi. Acest lucru înseamnă că în 2022 sigur nu va exista o taxă auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. Printre altele, din acest motiv, lucrăm de câteva săptămâni la eficientizarea programului Rabla. În aceste zile se finalizează programul Rabla pentru versiunea 2022 – 2024. Am promis asociațiilor de profil o predictibilitate și dorim să prezentăm un program care are ca obiective nu lansarea imediată, terminarea banilor și închiderea porților, ci o etapizare și o predictibiltate în ceea ce privește finanțarea, derularea și avantajele acestui program”, a declarat, joi, Tanczos Barna, în cadrul unei conferințe de presă la sediul Romsilva.

Potrivt datelor ACAROM, în 2021, volumul autoturismelor second hand înmatriculate pentru prima oară în România a atins în decembrie 2021 cifra de 27.238 unități o scadere de 20,3% față de decembrie 2020. Pe întreg anul 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH în Romania a atins nivelul de 395.759 unități, o scădere de 2.29% față de perioada similară din 2020, respectiv 405.045 unități.

În comparație, îmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în decembrie 2021 cu 25.77% față de decembrie 2020, atingând un volum de 11.858 unități. Pe întreg anul 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a atins nivelul de 121.208 unități, o scadere de 4.07% comparativ cu aceeași perioadă din 2020, respectiv 126.351 unități.

Sursa: green-report.ro / Foto: caracter informativ