Tronsonul Târgu Mureș – Ungheni din Autostrada Transilvania (A3) poate fi deschis circulației până la finele anului 2021, anticipează Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Lucrările la noua șosea de 9,2 kilometri sunt executate de Strabag.

În ceea ce privește sectorul de drum de mare viteză, Târgu Mureș -Ungheni, pe care l-a verificat miercuri, Pistol precizează că are o lungime totală de 9,2 kilometri, din care 4,5 la profil de autostradă şi 4,7 drum de legătură cu două benzi pe sens.

”Odată cu deschiderea circulației, municipiul Târgu Mureș va avea asigurată în mare parte o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeș și Alba Iulia. Spun, în mare parte, deoarece deocamdată nu este finalizat lotul Cețani – Câmpia Turzii. Dar în condițiile în care, tot până la sfârșitul anului, lotul 2 al autostrăzii A10, Sebeș – Turda va fi deschis pentru circulația rutieră drumul de la Târgu Mureș până la Alba Iulia se va desfășura în condiții de siguranță mult mai mari și în timpi mult mai scurți. Dacă privim mai în ansamblu, observăm că municipiul Târgu Mureș va avea o conexiune mult mai eficientă cu granița de vest a României prin vama Nădlac, chiar dacă deocamdată lipsesc cei 9 km pe A1, în zona Margina – Holdea unde urmează să fie construite tuneluri. Ca informație de contex, vă pot spune că în acest moment contractul pentru proiectarea și execuția tunelurilor din această zonă se află în licitație”, a adăugat oficialul CNAIR.

Sursa: economica.net