Producătorul coreean LG a anunţat că renunţă să mai concureze pe piaţa smartphone-urilor, după ani la rând de pierderi.

Divizia de comunicaţii mobile a LG a raportat pierderi operaţionale în ultimii şase ani, pe fondul concurenţei dure, relatează Agerpres.

Pierderile totale se ridică la aproximativ 4,5 miliarde de dolari.

În urma deciziei de a se retrage, cota sa de piaţă de 10% din America de Nord, unde este al treilea brand, va fi împărţită de Samsung Electronics şi Apple Inc, iar rivalul său sud-coreean ar urma să aibă un avantaj competitiv, apreciază analiştii. În America Latină, LG este al cincilea brand, iar în urma retragerii sale va beneficia tot Samsung, alături de grupurile chineze Oppo, Vivo şi Xiaomi.

În urma retragerii de pe piaţă a diviziei de telefonie mobilă, LG se va concentra pe domenii de creştere, cum ar fi componente pentru vehicule electrice, dispozitive conectate, inteligenţă artificială şi locuinţe inteligente, se arată în comunicatul LG.

Analiştii susţin că renunţarea la divizia de telefonie mobilă va duce la creşterea capitalizării de piaţă şi la extinderea în domeniul auto a LG.

Recent, LG Electronics şi furnizorul de piese auto Magna International Inc au anunţat că lansează o societate mixtă care va produce componente cheie pentru maşinile electrice. Societatea mixtă, numită LG Magna e-Powertrain, este evaluată la aproximativ un miliard de dolari şi va realiza motoare pentru maşinile electrice, invertoare şi încărcătoare de bord. Ea va avea 1.000 de angajaţi la unităţile LG din SUA, Coreea de Sud şi China.

Sursa: Agerpres