Contractul pentru realizarea celor 15,7 km de autostradă A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost reziliat de către Compania de Drumuri. Contractul fusese semnat în 2015 cu firma românească Straco, intrată între timp în insolvență, pe circa 280 de milioane de lei (45% din valoare estimată la licitație) și cu un termen inițial de 12 luni pentru lucrări. „Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general”, a anunțat joi ministrul Transporturilor.

„Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”. Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor”, a mai precizat Drulă.

Potrivit ministrului în acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. „În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%”, a spus Drulă.

„Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, notează ministrul.

Lot 3 Chețani-Câmpia Turzii – km 21+500 – km 37+191

Lungime: 15,7km

Constructor: S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L. – S.C. TOTAL ROAD S.R.L
Valoare contract: 280 mil lei

Ordin de începere: mai 2016
Termen de finalizare (inițial): 16 luni
Finalizare estimată: 2021-2022

Stadiu (martie 2021): 40%

VIDEO – Cum arăta tronsonul în noiembrie 2020: