Măștile de protecție pe care vor trebui să le poarte elevii începând de luni îi vor proteja, însă există și alte efecte nedorite. Specialiștii sunt de părere că relațiile dintre cei mici vor fi afectate la fel și calitatea actului educațional. Soluția o reprezintă analiza comportamentului copilului, discuțiile deschise și atenția sporită.

Patricia are 6 ani și luni va fi prima zi de școală din viața ei. Știe că va trebui să respecte multe reguli iar purtarea măștii de protecție a devenit deja obișnuită pentru ea. Însă mama ei, ca și mulți alți părinți, este îngrijorată.

Psihologii spun că gestionarea regulilor stricte și măștile de protecție vor fi adevărate provocări pentru cei mici.

Specialiștii în analiza comportamentală spun că baromerul în analiza emoțiilor și impactul pe care regulile îl au asupra copiilor îl putem obține din discuția deschisă cu ei.

Este un moment dificil și pentru profesori care au nevoie de sprjinul părinților.

Respectarea corectă a regulilor impuse va fi esențială ca numărul de îmbolnăviri în rândul elevilor să fie cât mai mic.

Dacă este de unică folosință, masca de protecție a celor mici nu trebuie purtată mai mult de 4 ore, la fel de importante sunt și distanțarea fizică și respectarea igienei corespunzătoare a mâinilor de fiecare dată când elevii ating suprafețe care ar putea fi contaminate

De luni, încă de la intrarea în școală, fiecărui copil îi va fi făcut triajul epidemiologic, pauzele vor fi decalate și în fiecare școală vor exista circuite de intrare și ieșire.