Odată cu începerea școlilor, profesorii se vor confrunta cu noi probleme care le vor pune la încercare tactul pedagogic. Este de avut în vedere un scenariu în care unii copii, mai ales dacă provin din familii de „coronasceptici”, nu vor vrea să poarte mască sau și-o vor da jos, deși este obligatorie. În alte cazuri, mai ales dacă este vorba despre adolescenți, ar putea fi vorba pur și simplu de gesturi de frondă, de sfidare și testare a autorității. Profesorii se plâng că ghidurile Ministerului Educației nu prevăd astfel de situații și că sunt lipsiți de posibilitatea unei eventuale sancțiuni aplicate acestor elevi.

„Scenariul copiilor care provind din familii care nu cred în existența virusului nu vreau să-l duc mai departe. Scenariul acesta înseamnă că acești copii nu vor purta măști, nu vor respecta distanțarea fizică, nu vor asculta nici profesorii, pentru că ei deja au petrecut șase luni de zile în mediul de acasă în care s-au impregnat cu această impresie că toate aceste măsuri sunt un fel de hocus-pocus al autorităților și că la sfârșit, dintr-un joben magic, va ieși un iepure, nicidecum un virus care să-i amenințe pe ei, pe familiile lor sau pe propriii colegi”, a declarat la Digi24 Lăcrămioara Bozieru, profesoară de engleză.

„Consider că este un risc foarte mare ca lucrul acesta chiar să se întâmple – efectiv ca ei să ignore, fie cu bună știință, fie din teribilism, toate aceste reguli și un lucru pe care ghidurile acestea nu-l indică – și după părerea mea ar fi trebuit să fie precizat – este și felul în care noi putem să ne asigurăm că există o… haideți să-i spunem pedeapsă, o sancțiune. În niciun caz nu iei copilul să-l bați la tălpi, Doamne ferește, dar el ar trebui sub o formă sancționat în momentul în care în mod repetat se abate de la aceste norme”, spune profesoara Lăcrămioara Bozieru.

„Trebuie să recunoaștem cu onestitate că presiunea pusă în momentul acesta pe profesori este foarte mare”, spune psihologul și psihoterapeutul Mihaela Săhlean. „Și ei sunt oameni, care au tot felul de anxietăți, au dezvoltat tot felul de frici, sunt și ei părinți. Ei trebuie să dea un exemplu, într-adevăr, dar trebuie și ei să-și gestioneze mai mult decât propriile emoții: trebuie să gestioneze și clasa, trebuie să aibă și o atenție pe care până acum nu o aveau, într-o variantă mult crescută decât cea anterioară”, subliniază Mihaela Săhlean.

Sursa: digi24.ro