Angajaţii majorităţii companiilor vor continua ca, aproximativ 40% din timp, să îşi desfăşoare activitatea de acasă, cel puţin până la sfârşitul lui 2020, arată un studiu al companiei de consultanță Human Performance Development International (HPDI).

În restul timpului, angajaţii vor lucra de la birou, dar procesul de digitalizare se va accelera, angajatorii dorindu-şi să fie şi mai bine pregătiţi pentru situaţii similare, care ar putea apărea în viitor şi ar putea necesita munca de la distanţă a majorităţii personalului, informează compania.

Compania HPDI a desfăşurat recent o cercetare cu ajutorul celor peste 3.000 de participanţi la webinariile pe care le-a organizat, începând cu a doua jumătate a lunii martie.

Respondenţii provin din domenii variate, de la IT şi bănci, până la industria producătorilor de componente auto sau cea farmaceutică. Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confruntă angajaţii care lucrează de la distanţă.

Astfel, 36% dintre respondenţi au nominalizat lipsa înţelegerii emoţiilor şi a trăirilor personale ca principal impediment al muncii de acasă. Transmiterea defectuoasă a informaţiei a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajaţii incluşi în cercetare, iar 23% au fost nemulţumiţi în special de creşterea timpilor de răspuns, în lipsa interacţiunii directe.

În proporţie de 13%, angajaţii au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ţinut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.

Potrivit HPDI, în condiţiile în care măsurile de relaxare luate de autorităţi vor continua, piaţa de training îşi va reveni treptat, de la lună la lună, pentru ca spre sfârşitul anului să se stabilizeze la o oarecare normalitate. În cel mai bun caz, segmentul de teambuilding-uri va reîncepe să adune oameni, în grupuri mai mici şi respectând normele de distanţare socială, în iulie – august.

MS / Foto: caracter informativ