Școlile de șoferi au fost puternic afectate de pandemia de COVID-19, fiind nevoite să îşi întrerupă activitatea, angajaţii recurgând la concediu fără plată, dar şi la şomaj tehnic.

Instructorii spun că trăiesc din ce și-au pus deoparte, în timp ce elevii care visau să fie șoferi mai au de așteptat. Niciun curs nu s-a ținut din 16 martie și nu se știe când va înceta starea de urgență și pentru aceste afaceri.

Instructorii școlilor auto speră să reînceapă activitatea din 15 mai. Numai că nu știu în ce condiții s-ar putea întâmpla acest lucru. Așa că, pentru moment, reprezentanții școlilor de șoferi pun întrebări la care încă așteaptă răspunsuri. Deocamdată, fiecare caută soluții pentru adoptarea unor măsuri de siguranță.

Întrebarea principală este cum se va desfăşura activitatea în condițiile nevoii de a menține distanțarea socială. Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat faptul că purtarea măştii de protecţie devine obligatorie şi în autoturism.

În încercarea de a relua cât mai repede cursurile și pentru a menține distanțarea socială chiar și în mașinile-școală sunt instructori care au propus montarea unui paravan între ocupanții autoturismului. Numai că acest lucru ridică mai multe probleme. Pe de o parte, instructorul nu poate ajunge la schimbător și volan, pe de altă parte, e greu de crezut că vreo autoritate din România va omologa un astfel de dispozitiv.

Federaţia Naţională a Patronatelor Formatorilor de Conducători Auto a înaintat Ministerului de Interne o cerere prin care se doreşte ca durata examenului auto să se stabilească undeva la 15 minute, pentru a se respecta distanţa socială faţă de examinator, cât şi de cursant, iar examenul să se desfăşoare fără martor, având în vedere faptul că examenul la proba practică este înregistrat audio-video. Deocamdată nu s-a primit nici un răspuns de la autorităţi.

MS / Foto: caracter informativ