Primăvara ziua devine mai lungă, vremea mai caldă și organismul simte nevoia de regenerare, după o iarnă în care frigul ne face să mâncăm mai mult.

Avem nevoie să îmbunătățim rezerva de antioxidanți, să consumăm mâncăruri mai ușoare și bazate pe verdețurile, legumele și fructele de primăvară.

Dintre legumele pe care le găsim primăvara nu trebuie să uităm de ștevie, lobodă, sparanghel, urzici, praz, gulii, ceapă verde sau usturoi verde.

Urzicile ajută la detoxifierea organismului și conțin aminoacizi, vitamina A, B2, C şi K,  calciu, magneziu, fier  şi acid folic. Se pare că urzicile, alături de spanac, curăță sângele,  având un efect bun și în cazul bronșitelor sau altor afecțiuni ale cailor respiratorii, tipice pentru această perioadă.

Spanacul este bogat în fier, calciu și luteina, element foarte important pentru protejarea vederii. Tot în această perioadă apar și roșiile de grădina care aduc un aport sporit de luteina.

Salata verde este bogată în beta carotene și vitamina C, are efecte atât asupra digestiei cât și a întregului organism.

Ceapa și usturoiul de primăvară regenerează și curăță organismul, având un efect benefic mult mai puternic decât cele uscate păstrate în cămară. Perioada în care le găsim în varianta de grădina este destul de scurtă, așa că este bine să profităm cât mai mult de ceapa verde și usturoiul verde.

Cartoful nou îl găsim tot primăvara. Coaja de cartofi noi conține peste 40 de fitonutrienți și flavonoide și protejează inima și sistemul cardiovascular. Cartofii noi consumați fără unt sau carne, doar cu legume,  ajută sistemul digestiv, scad glicemia și sunt recomandați chiar în curele de slăbire. În mod normal – în funcție și de solul unde sunt cultivați – cartofii noi conțin zinc și selenium, elemente importante în protejarea prostatei.

Foto: caracter informativ