Şcoala online din perioada stării de urgenţă a fost un test pentru sistemul educaţional din România şi pentru cei 2.824.594 de elevi. Au învăţat de acasă, care cum au putut din cauza epidemiei de COVID-19. Cursurile s-au făcut online, dar nu toţi au avut acces la ore.

Un studiu realizat de IRES arată că unul din trei copii nu a avut tabletă sau telefon pentru cursurile online în timpul epidemiei de COVID 19, iar jumătate dintre elevi susţin că nu au avut contact cu toţi profesorii de la închiderea şcolilor şi până acum.

Studiul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES în perioada 27 – 30 aprilie 2020, pe un eşantion de 1.319 părinţi cu copii între 0 şi 19 ani, 1.060 dintre aceştia având cel puţin un copil înscris la şcoală.

Cadrele didactice atrag atenţia că epidemia de COVID-19 poate să revină din toamnă, iar sistemul educaţional nu este pregătit pentru predarea online.

„Dacă ne gândim la faptul că e posibil din toamnă să revină această pandemie, atunci va trebui să continue această formă de învăţare, adică online, acum de bine de rău a fost materia parcurs cât de cât, în semestrul al doilea. Dar nu suntem pregătiţi să predăm aşa toată materia, lunile septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie”, a declarat Simion Hăncescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.

Profesorii spun că soluţia ar fi ca cei din Ministerul Educaţiei să identifice familiile şi cadrele didactice care nu au tablete sau calculatoare şi să cumpere în regim de urgenţă dispozitive pentru toată lumea.

Profesorii se tem că dacă şcoala online se va face pe o perioadă mai lungă şi nu toţi elevii vor avea acces la ea, anul şcolar 2020-2021 ar putea fi îngheţat.

MS / Foto: caracter informativ