Frica de COVID-19 te poate îmbolnăvi mai mult decât îţi poţi imagina. Izolarea amplifică senzaţiile din corpul tău şi aşa îţi poţi induce simptome de coronavirus. În final apar atacurile de panică.

„Trebuie să ne imaginăm fenomenul bulgărelui de zăpadă. O persoană trăieşte nişte senzaţii de care ajunge să se teamă. Transformă această sperietură în senzaţii şi ciclu se reia ca un bulgăre care creşte. Fricile şi anxietăţile tind să crească atunci când încerci să fugi de ele. Cu cât fugi de frică, ea tinde să se mărească în spatele tău, cu cât te apropii, cu cât eşti dispus să treci prin ea, să-i faci faţă, cu atât, de fapt, scade”, spune Bodan Ion, psihoterapeut.

În fiecare zi trebuie să comunici cu cei dragi. Conexiunile cu oamenii îţi aduc echilibrul.

Când ai timp, poţi să faci şi exerciţii de respiraţie. „Faptul de a inspira şi expira mai lent. A invita persoana: uite acum inspiră, expiră, suflă ca şi cum ai vrea să sufli o pană la distanţă”, a precizat Bogdan Ion.

Dacă te confrunţi des cu atacuri de panică este bine să apelezi la un psiholog. Chiar şi în această perioadă, în mediul online, există servicii oferite de specialişti care te pot îndruma.

Sursa: mediafax.ro / foto: colaj