​Premierul Ludovic Orban a anunțat că școala ar putea începe după ce se termină starea de urgență, adică după 15 mai, iar toți elevii vor fi obligați să poarte măști de protecție. Mulți dintre părinți și profesori au spus că supraaglomerarea din clasele cu peste 30 de elevi ar pune în pericol viața copiilor. HotNews a stat de vorbă cu câțiva profesori despre posibilitatea chemării elevilor la școală după jumătatea lunii mai.

“Simplu spus, ne-am juca de-a scoala. Nu putem prelua modelul suedez de desfasurare a activitatilor educative – 4 din cele 5 ore și jumătate outdoor, restul în incinta clasei. Spațiile exterioare sunt insuficiente și lipsite de funcționalitate. Poate așa ne gândim la grădini pedagogice, la spații ofertante ale bibliotecilor școlare, la parteneriate reale cu spațiile muzeale, unde clar se pot desfășura activități nonformale, dar atât de atractive și cu sens”, a spus prof. Coziana Zaharia.

“Revenirea la școală trebuie să se facă pe etape. De exemplu, să se întoarcă, numai pe bază de voluntariat, elevii din clasele terminale. Programul școlar ar trebui, de asemenea, modificat. De exemplu, să stea la scoală 3-4 ore, timp în care să studieze o singură disciplină și să intre în contact cu un singur profesor. Numărul de copii într-o clasă ar trebui redus. În niciun caz nu cred că e o idee bună să revenim cu toți elevii în același timp”, a spus prof. Cristina Tunegaru.

“Cred că virusologii și medicii ne pot spune cum e bine să ne purtăm și ce să facem pentru a fi în siguranță. Din punctul meu de vedere întoarcerea la scoala se poate face oricând, eu știu ce am de făcut. Imediat mă apuc de predare-învățare-evaluare. Întrebarea este dacă vom fi în siguranță. La această întrebare nu știu să răspund, nu mă pricep”, a spus prof. Claudia Chiru.

 “Din câte am ascultat, văzut, nu reiese că vom începe scoala toți! Cred că vor veni în grupuri mici elevii din anii terminali, pentru încheierea situației, iar ceilalți vor absolvi cu notele care sunt, plus ce vor mai fi. Optez pentru examene amânate sau date online”, a spus dir. Prof. Violeta Dascălu.

Pe de altă parte, Remus Pricopie, rectorul SNSPA și fost ministru al Educației spune că redeschiderea școlilor și universităților, pe 16 mai, și organizarea examenelor de final de an, în sistem clasic, este un scenariu nerealist, iar Ministerul Educației și să aibă un Plan B.
Fostul ministru spune că din acest plan B ar trebui să facă parte și o măsură precum cea ca încheierea mediilor aă aibă loc după o formulă adecvată – chiar și prin notă unică pentru fiecare disciplină (fără teze, fără număr minim de note, în funcție de disciplină, profil etc.).

Pricopie spune că organizarea examenelor naționale în sistem digitalizat și individualizat, asemănător testelor de tip TOEFL. Dacă acest lucru nu poate fi realizat în timp util, Pricopie propune să se recurgă la o formulă de echivalare a notelor pentru examenele naționale, procedură atipică, dar deja asumată și de alte țări.

Sursa: hotnews.ro