Creșterea prețurilor la unele produse din magazine, semnalată de foarte multe persoane, a creat indignare și revoltă cu toate că vorbim de o piață liberă. Explicația repezentanților marilor rețele de magazine este că prețurile cresc în urma “modificărilor cauzate de schimbările rapide şi imprevizibile în situaţia economică generală, pe întreg lanţul de producţie, începând de la materii prime, continuând cu procesarea şi transportul.”

„Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) sunt mari operatori economici, responsabili şi implicaţi. În acest sens, dorim să precizăm că majorările de preţuri semnalate în cazul unor categorii de produse nu sunt generate de reţelele de comerţ aşa cum anumite opinii au afirmat eronat în spaţiul public. Astfel de modificări sunt cauzate de schimbările rapide şi imprevizibile în situaţia economică generală, pe întreg lanţul de producţie, începând de la materii prime, continuând cu procesarea şi transportul, de cele mai multe ori independent de voinţa partenerilor noştri”, se arată într-un comunicat al asociaţiei.

„Suntem conştienţi că activitatea de comerţ alimentar este esenţială în această perioadă şi fiecare magazin se străduieşte să răspundă cât mai bine cererilor consumatorilor în condiţiile date. Facem un apel către întregul lanţ de aprovizionare şi transport alimentar, precum şi către autorităţi, să acordăm reciproc încrederea şi cooperarea de care cu toţii avem nevoie în aceste momente pe care nimeni nu le-a anticipat, nici ca intensitate şi nici ca durată, pentru că doar împreună vom putea găsi soluţiile potrivite pentru depăşirea acestei situaţii”, se mai arată în comunicatul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

MS / Foto: caracter info