Un nou apel la solidaritate și ajutor pentru sprijinirea menținerii existentei Centrului de Zi pentru copiii cu dizabilități severe Perseverenta a fost lansat de președintele celui mai vechi ONG umanitar din Mureș, Fundatia Alpha Transilvană. În cadrul comunicatului de astăzi, președintele fundației a ajuns să se roage, pentru binele copiilor cu dizabilități, de primarul Florea Dorin, arătând mult prea mult respect față de o persoană aflată la conducerea orașului de care își bate joc de 20 de ani. Redăm integral apelul dr. Alexandru Lupșa:

“Rugăminte SPECIALĂ Domnului PRIMAR DR. Dorin FLOREA de a analiza și decide personal in PROBLEMA relației DAS/Primărie și prestatorii privați de servicii sociale.

Am convingerea ca pregătirea profesională pe care o cunosc bine, (atit cea profesională medicala cît și cea managerială) in fruntea URBEI de 20 de ani, îi conferă întreaga competența și PUTERE decizionala de a hotărî drumul de viitor!

Ramîne doar sa decidă dumnealui, dacă are nevoie de noi, ONG-uri și prestatori privați sau NU.

COMUNICAT (redactat Dr. Alexandru Lupsa)

Ieri, luni, 3 Februarie 2020, conform PROMISIUNII făcute, familiilor, cetățenilor comunității, susținători ai proiectelor umanitare ale Fundației Transilvana ALPHA, companiilor susținătoare prin sponsorizări de mulți ani și recente, dar și AUTORITĂȚILOR publice ale municipiului implicate in complexa activitate a asistenta socială, domnului Primar Dr. Dorin Florea, și media locală, am organizat la sediul fundației o conferința de presa, anunțată din timp.

Invitați pentru a completa tabloul “crizei de relație și finanțarea deficitara” prin DAS (Directia de Asistenta Socială a municipiului) a serviciilor sociale pe raza municipiului Targu Mureș, și a iminentei destructurări a întregului pachet de servicii sociale ale FTA, au fost doamna Koreck Maria, președinte DIVERS, și domnul Ludescher Laszlo, președintele Grupului de acțiune (grup Ad-joc al 19/27 organizații licențiate pe servicii sociale).

Din nefericire, prezentarea noastră a fost un eveniment “in fapt, de casa”, printr-o participare mai mult decit modesta a presei locale, pîna recent interesată de susținerea benefiarilor serviciilor, dar și al prestatorilor de servicii CALIFICAȚI, fără de care activitățile devin imposibile.

Invitații menționați, și președintele FTA, Dr. Alexandru Lupsa, au conturat cadrul importanței parteneriatului public-privat fără de care, NU se pot acorda servicii de calitate, beneficiarilor in nevoie.

Structurile de stat nu au capabilitatea, singure (și nici nu ar trebui!!!) sa acopere problema, iar serviciile “statului” sunt cert, global, mai costisitoare, și cu alte deficiente cunoscute, mai ales in comunicarea cu beneficiarii și lipsa viziunii necesar mai complexe pe caz, datorită modului de organizare.

Pe de alta parte, structurile private care au dezvoltat infrastructuri și pregătit resurse umane prin efort financiar propriu, NU au capacitatea de a finanța și costurile serviciilor către beneficiari, cu atit mai mult cu cît acestea sunt acoperite și așa doar in proporție de 70% pîna la 80% maxim din cost, prin bugete publice (funcție de serviciu).

Relația de “comunicare corecta și finanțare” s-a DETERIORAT grav in anul 2019, odată cu înființarea DAS. Un total PARADOX, așteptarile noastre fiind al unui dialog între cunoscători ai domeniului care doresc o conlucrare benefică.

In ciuda tentativelor de comunicare frecventa, încercarea de a organiza discuții profesionale aplicate, care sa genereze puncte de vedere comune, ințelese și agreeate, rezultatele sunt TOTAL ABSENTE.

Consideram, din păcate, ca se poate vorbi și de probleme de necunoaștere a domeniului, adică cert deficit de competența, dar și de lipsa de respect a partenerilor și abuz de autoritate, însoțit de dezinformare sistematica, cu încălcarea “de regula” a tuturor convențiilor și contractelor semnate!
Afirmam cu toată asumarea responsabilității, aceste reproșuri, pe care le vom dovedi.

Comunicarea cu persoanele cu funcții importante decidente in Executivul Primăriei, deși aparent favorabile susținerii activităților, NU s-au concretizat și in finanțare.

In acest context, pe drept cuvînt consideram ca de facto, pentru DAS/Primărie, serviciile noastre, pîna recent “bine văzute și necesare” către beneficiarii din comunitate, nu mai reprezintă o “prioritate”, si se accepta desființarea serviciilor oferite, prin continuarea nefinanțării, respectiv a asumării gravelor deficite bugetare, creeate prin nefinanțare corecta in anul 2019.

Fundația Transilvana ALPHA, din anul 2012 “prefinanțează serviciile” acordate, printr-o linie de credit bancară, tocmai pentru a putea păstra o structura de angajați stabilă și competentă, atit de necesară unei activități cu particularități de “dificultate” speciale.

In anul 2019, nerambursarea, și chiar refuzarea acceptării costurilor serviciului, pentru copiii cu dizabilități severe in cadrul programului PERSEVERENTA, real decontat 350000 din 801000 bugetat (sub 50%), asociat cu intirzierile de plăti de luni de zile pentru alte servicii (cantina socială, servicii in baza Legii 34), duce pentru FTA, la imposibilitatea continuării activității in zona serviciilor finanțate prin parteneriat public-privat, după 18 ani de astfel de servicii și 28 de ani de existența ca și ONG, reducerea activității organizației STRICT la servicii DIRECT finanțate, private.

Închiderea celor patru servicii sociale desfășurate (nu fără dificultăți inerente complexitatii lor) pîna acum, intr-un climat de parteneriat bun, bazat pe respect, cu Primăria Targu Mureș, este iminenta după data de 14 Februarie 2020.

Posibilitatea de continuare a lor, după data anunțată a sistării de 31 Ianuarie 2020, și acordarea unei noi perioade disponibile pentru agremente și clarificări, se DATOREAZĂ IN EXCLUSIVITATE cetățenilor municipiului și companiilor care au răspuns APELULUI nostru DISPERAT de ajutor financiar și au permis ca atare o continuare a menținerii activității încă 2 săptămîni.

Cred in capacitatea de judecată RAȚIONALĂ a decidenților noștri politico-administrativi de la nivelul Executivului Primăriei și Consiliului Local, al Consiliului Judeatean și al Prefecturii, autorități care sper sa-mi ofere posibilitatea audientelor solicitate!

In cazul in care NU se va găsi o soluție, avind in vedere ceea ce am afirmat, legat de capabilitatea unei DECIZII CONȘTIENTE la nivelul autorităților, NE vom încheia dorita contribuție oferită in trecut și sperata in viitor, către cetățenii municipiului, convinși ca autoritățile au găsit SOLUȚII mai bune decit cele actuale, in interesul beneficiarilor!!!

Sunt conștient de faptul ca NIMENI NU ESTE DE NEÎNLOCUIT. Important este doar ca cel care inițiază schimbarea, să aibă și responsabilitatea asumării consecințelor.

Mulțumesc pentru mulți ani de sustinere, și sper in dezvoltarea proiectelor de viitor, oricare ar fi ele, atîta timp cît FTA și noi ca cetățeni in spatele ei, vom exista!!!” a transmis dr. Alexandru Lupșa.

MS / Foto: colaj arhivă