Deși s-au investit multe milioane de euro de la buget, fără fonduri europene sau alte surse atrase de conducerea dovedit incompetentă, rezultatele aeroportului Transilvania relevă și în 2019 date dezastruoase comparativ cu anii dinaintea închiderii aeroportului pentru reabilitarea pistei. Totodată, noile curse promise de conducere s-au lăsat și ele așteptate.

Conform unor declarații făcute de directorul aeroportului din Tîrgu Mureș – menținut în funcție de UDMR indiferent de rezultate – Andrei Peter, cifrele înregistrate anul trecut de Aeroportul Transilvania arată scăderi masive la toate capitolele, indiferent că vorbim de numărul de curse sau cel de pasageri. Singura situație în care arată bine cifrele este cea comparativă cu perioada în care aeroportul a fost închis, moment la care nu au existat nici curse, nici pasageri sau cu perioada imediat următoare.

Așadar, directorul aeroportul a transmis că în 2019 au fost aproximativ 180.000 de pasageri care au utilizat cele câteva curse regulate și alte câteva de tip ocazional în sezonul estival (charter) oferite în colaborare cu agenții de turism, conform radiomures.ro

La o simplă comparație, vorbim în realitate de o scădere masivă la toate capitolele în 2019, față de perioada dinaintea închiderii aeroportului, când existau peste 300.000 de pasageri care utilizau zeci de curse.

Dacă ne avântăm la câțiva kilometri de Tîrgu Mureș și comparăm cu aeroportul din Cluj sau Sibiu, situația devine umilitoare pentru Aeroportul Transilvania. În 2019, la Sibiu au fost cca 750,000 de pasageri, iar aeroportul din Cluj a înregistrat aproape 3.000.000 de pasageri care au uzitat de zeci de curse, mai multe într-o singură zi decât aeroportul nostru într-o lună. Ne oprim aici.

MS / Foto: colaj