Un simulacru de întâlnire, în fapt o vizită electorală, a avut loc astăzi la prefectura Mureș, între noul prefect al judeţului Mureş Mara Togănel, ministrul Transporturilor Lucian Bode şi directorul general al CNAIR Florin Sorin Scarlat. A fost necesară deplasarea a doi dintre ei, pe banii noștri, până la Tîrgu Mureș, pentru nimic. Au venit, au “analizat” spun ei, au aruncat niște vorbe goale și au plecat, dar nu oricum, ci cu burta plină, după protocolul de investire în funcție a noului prefect, de fapt unicul scop real al vizitei.

Din păcate, vorbele goale la care am făcut referire, sunt în final o mare bătaie de joc la adresa mureșenilor, care, deși obișnuiți cu asta de pe vremea pesediștilor, sperau la mai mult de la niște liberali. Este greu de imaginat că o gândire liberală folosește resurse materiale publice pentru o deplasare inutilă care, în anul 2020, putea avea loc foarte ușor și mult mai ieftin printr-o videoconferință, fiecare la casa lui.

Mai exact, pe lângă vorbele goale privind cele două loturi din A3-Mureș, despre care am scris aici, au mai făcut referiri la cele două Variante de Ocolire, cea din Tîrgu Mureș, respectiv Reghin, amăgind mureșenii pe aceste subiecte extrem de sensibile.

Centura municipiului Tîrgu Mureș, în lungime de 11,643 km, începută încă din 2014, dar abandonată pe parcurs la un stadiu de construcție de circa 35%, a ajuns o rușine națională. Deși lucrările sunt oprite de multă vreme, iar ultima achiziție se știe foarte bine că este “în proces de derulare” de câteva luni, au venit acum până la Tîrgu Mureș să le spună mureșenilor că procedura de achiziție este “în proces de derulare”. Este sau nu o bătaie de joc?

Centura municipiului Reghin este la stadiul de discuții și câteva liniuțe trase pe hârtie, de mulți ani de zile. Promisiuni au fost de la toate guvernele. Se știe foarte bine și de veșnica “realizare a studiului de fezabilitate”. Doar cei de azi se fac că nu știu, așa că au venit până în Mureș să le transmită reghinienilor că se lucrează la “realizarea studiului de fezabilitate”. Este sau nu o bătaie de joc?

Vestea bună e că “au scăpat” sighișorenii, trioul de astăzi n-a adus vorba de „Varianta de ocolire Sighişoara”, proiect prezent în Master Planul General de Transport al României, adoptat prin H.G. nr. 666/2016. Bineînțeles, rămas în același stadiu de… proiect.

Așadar, realitatea e cruntă, nu avem mari speranțe nici de la “liberalii” din Partidul Liberal. Am văzut, ne-au demonstrat că sunt buni la ceremonii fastuoase, dar era bine să înceapă cu ceva realizări și apoi să treacă la ciocnit de pahare și felicitări.

MS / Foto: colaj / Mara Togănel fb