A mai trecut un an, 2019. Al 30-lea de la Revoluția din ’89. Treizeci de ani de democrație în Mureș. Plini de speranță, mureșenii au așteptat evoluția, realizările. Hai să vedem, pe scurt, ce s-a realizat, dar și ce nu s-a realizat (să avem totuși ce scrie în material) în județul Mureș, de către cei care ne conduc. Ne referim la lucruri importante, nu la schimbat denumiri de străzi.

Ce NU S-A făcut…

  1. Autostrada A3 din Mureș rămâne cu 13,71 kilometri (Ungheni-Iernut), lotul 3 Iernut – Cheţani (17,90 km) și lotul 4 Câmpia Turzii – Cheţani (15,69 km) nu s-au terminat.
  2. Centurile ocolitoare din Tîrgu Mureș, Sigișoara etc, au rămas doar pe hârtie.
  3. Șoseaua de mare viteză, ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro), nu s-a făcut.
  4. Transportul în comun din municipiul Tîrgu Mureș a rămas aproape la stadiul dinainte de ’89, poate chiar mai rău.
  5. Mult solicitatele curse noi de la aeroportul Transilvania, mărirea pistei etc, nu s-au înfătuit nici în acest an, dar este menținut în funcție managerul instalat de UDMR, parcă în ciuda mureșenilor.
  6. Nu s-a construit nicio parcare modernă, sub sau supraetajată, nicăieri în județul Mureș.
  7. S-a închis singura Secție de Arși din județul Mureș.
  8. S-au dat cele mai multe milioane de euro din istorie, din bugetul municipiului Tîrgu Mureș, către firma familiei Maior, Siletina.
  9. Nu s-au consolidat zidurile Cetății din Sighișoara, cel mai important obiectiv turistic și cultural din Mureș.
  10. Nu s-a terminat construcția începută cu mulți ani în urmă, deși finalizată în proporție de cca 80%, clădire ce avea destinația de Bloc Alimentar al SCJ Mureș.
  11. Nu s-a găsit nicio variantă pentru elevii de la Colegiul Unirea din Tîrgu Mureș care învață într-o clădire insalubră, aflată în stadiu avansat de degradare, pentru care se plătește chirie imensă din bani de la bugetul orașului.
  12. Au devastat două parcuri din Tîrgu Mureș, de pe Pandurilor și de pe Bulevard Cetate, transformând mai bine de jumatate din ele în parcări. Cel de la Cetate cu siguranță în mod ilegal, doar nu s-ar putea vreodată aproba un proiect de parcare care să includă bănci pentru persoane.
  13. Au pus un nou șef la poliția locala Tîrgu Mureș, sub formă de marionetă plătită cu mii de euro lunar, dar condusă în realitate de un individ din primărie care le ține ședințe pe banii noștri.
  14. Polițiștii comunitari au venituri imense, dar nu fac aproape nimic, în afară că păzesc parcarea din fața primăriei, încurcă circulația când au fluierul în gură și mai amendează câteun privat de boutique care nu are afișate prețurile la pasta de dinți. Asta în condițiile în care mașinile blochează trotuare și treceri de pietoni, mureșenii sunt tâlhăriți pe stradă, autobuzele sunt pline de hoți etc.
  15. Reabilitarea podului Mureș din municipiul Tîrgu Mureș, nefinalizată. S-a lucrat doar câteva luni.
  16. Niciun metru de pistă pentru biciclete.
  17. S-a continuat alocarea de sume imense de bani pentru paranghelii de genul concertelor “gratuite”, de către majoritatea primarilor mureșeni.
  18. Primarul din Tîrgu Mureș nu a participat la nicio ședință de Consiliu Local, nu a ieșit public deloc să vorbească cu mureșenii, în afară de paranghelii. Oare a mers la serviciu?! Pontaju’, unde e pontaju’!
  19. Pe lângă zecile de copaci tăiați și în acest an în Tîrgu Mureș, au eliminat și tot ce rea verde de pe strada Gh. Doja, între benzile de circulație, punând în loc ce altceva decât vestitele pavaje.
  20. NU ȘI-AU DAT DEMISIA DE ONOARE NICI ÎN ACEST AN!

Ce S-A făcut…

  1. La Tîrgu Mureș a fost votată întreruperea asocierii cu Siletina, urmând ca de la 1 ianuarie 2020 SC Transport Local SA să fie unicul operator de transport în comun. S-a reușit accesarea de fonduri europene pentru modernizarea transportului în comun din Tîrgu Mureș, deocamdată doar proiectul a fost aprobat la finele lui 2019, până la modernizarea concretă vor mai trece ceva ani.
  2. Parte a DN 14A, podul rutier din Târnăveni a fost reconstruit și dat în folosință.
  3. S-a asfaltat str. 8 Martie din Tîrgu Mureș, după ce 30 de ani localnicii s-au afundat în noroaie pe o stradă aflată într-un municipiu reședință de județ.
  4. S-a pus în funcțiune un aparat RMN la SCJ Mureș și s-au alocat mai mulți bani pentru modernizare.
  5. Circuitul Transilvania Motor Ring a cunoscut o ascensiune, dar rămâne de văzut ce profit a realizat, asta la momentul în care îl vor face public, dacă îl vor face.

Cam asta ne-am amintit noi. Puteți completa voi, în comentarii, dacă am omis ceva important. Vă dorim un An Nou liniștit, cu speranța că la alegerile locale din primăvara lui 2020 vom fi mai mulți inspirați. 😉 Doamne ajută!

MS / Foto: colaj