Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume. Si in Romania, multe orase, ce-i drept mai dezvoltate ca al nostru, au introdus acest sistem cu rezultate vizibile in fluidizarea traficului.

In municipiul Tirgu Mures avem cateva drumuri cu doua benzi pe sens pe artera principala si giratoriu care conecteaza drumuri 2×2 cu strazi secundare.

Cateva example: de pe Gh. Doja, Selgros, Kaufland, Promenada, apoi cele de la Bega, Depozitelor, Podeni etc. Sunt si la Corina, Unic, Triumf.

Imaginile publicate ca exemplu vorbesc de la sine:
– turbo-giratiile sunt eficiente
– mai putine conflicte de trafic
– decizii mai rapide care rezulta patrundere rapida

Recomandam autoritatilor locale sa aiba in vedere aceasta posibilitate la giratoriile noi, iar la cele existente sa intervina pentru reamenajare.

MS / Kodok Marton