Puteţi fi aspru sancţionaţi în cazul în care aţi băut, chiar dacă sunteţi la volanul unei maşini care este tractată. Instanţa Supremă a dat o decizie în acest sens, care este unanim valabilă. Cei mai mulţi şoferi consideră că legea e nedreaptă şi spun că nici nu ştiau de aceste reguli.

„Eu cred că e un abuz la adresa șoferilor. Ce treabă am eu că doar nu conduc. Stau doar și mă uit la tractare”, spune un șofer.

Piloţii profesionişti avertizează că tractarea unei maşini implică o mare responsabilitate atât din partea şoferului care tractează, cât şi din partea celui care este tras. Nu este o operaţiune la îndemâna oricărui amator.

„Între conducătorul auto care tractează și conducătorul auto care este tractat trebuie să existe un permanent dialog, acest dialog fiind prin intermediul manevrelor. În primul rând. Semnalele luminoase sunt extrem de importante. În momentul în care văd că luminile de frână ale celui din față se aprind nu fac altceva decât să franez și eu lin, precaut, pentru că această sufă elastică trebuie menținută în permanentă în tensiune. Cel mai bine este să fii atent la manevrele celui din față și să te raportezi și tu la ele astfel încât să ții mereu această sufa întinsă”, spune Sorin Ene – pilot profesionist.

Cei care încalcă legea nu doar că rămân cu maşină în drum, dar vor fi aspru pedepsiţi.

„În situația în care un conducător ce se află tractat este identificat fiind sub influență băuturilor alcoolice, acestuia i se va întocmi dosar penal urmat de reținerea permisului de conducere fără drept de circulație”, afrimă Bogdan Oproiu, comisar şef Direcţia Rutieră.

Anul trecut, polițiștii rutieri au prins peste 22.000 de șoferi care au condus sub influență băuturilor alcoolice. Dintre aceștia, sub 1% s au aflat în situația în care erau tractati în momentul în care se aflau la volanul

Aceeaşi lege se aplică şi în cazul bicicliştilor sau căruţaşilor.