Mai vreți o dovadă a prostiei și bătăii de joc a celor din CNAIR când vine vorba de comunicarea de informații de interes public? Astăzi, un nou episod despre Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași.

Așa cum au explicat cei de la Asociația Pro Infrastructura în 06.02.2019 (detalii aici), s-a scos la licitație completarea studiului de fezabilitate pe segmentul Târgu Mureș-Ditrău-Târgu Neamț al Autostrăzii A8.

Costul? Unul insuficient, care nu garantează calitate și seriozitate: 30 milioane de lei pentru 210 km.

Culmea este că, în 2014, au mai licitat revizuirea aceluiași tronson la, atenție, valoarea totală estimată de 77 de milioane de lei, de 2,5 ori mai mare, mai aproape de realitatea din teren (autostradă montană extrem de dificilă).

În atare condiții este lesne de înțeles ca nu vor sa o facă. Se va licita la aceste costuri reduse, iar apoi vor da vina pe constructori ca nu au vrut s-o facă! 

Asociația Pro Infrastructura i-a întrebat de ce avem diferența atât de mare între 2014 și 2019. Răspunsul? Unul care sfidează nu doar bunul simț, ci și logica economică! Sună cam așa: este mai ieftin acum fiindcă termenul de implementare a contractului este mai scurt, de 18 luni față de 29 în 2014.

Altfel spus, ei încearcă să ne convingă că dacă îi cerem unui constructor să ne facă o casă într-o jumătate de an, o să ne coste la jumătate față de un timp de execuție de un an! Adică dacă vrem mai repede, o să dăm mai puțini bani!?! Aceasta este logica oficialilor CNAIR, demnă de un consult psihiatric.

Sursa: Asociația Pro Infrastructura