Gata cu clauzele scrise cu caractere minuscule, pe care esti „obligat” sa le citesti, de parca le-ai putea schimba in vreun fel inainte de semnarea contractului…

Doi clienți Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, au reclamat la Protecția Consumatorului că operatorul telecom le-a cerut să achite despăgubiri pentru că au reziliat abonamentele înainte de expirarea perioadei contractuale minime. În urma controlului efectuat, instituția a constatat că reclamațiile sunt întemeiate, a aplicat companiei de telefonie mobilă un avertisment și a hotărât să anuleze despăgubirile solicitate de operator clienților, al căror cuantum s-a ridicat la 91,67 euro și, respectiv, 376,21 lei.

Vodafone România a contestat procesul verbal de contravenție, emis de Protecția Consumatorului la 8 iunie 2018, în prima parte a lunii iulie. Compania a susținut în fața instanței că, în procesul de ofertare, compania prezintă viitorilor clienți toate informațiile necesare, iar destinatarul ofertei, în situația în care o apreciază ca fiind atractivă, o poate accepta, iar dacă nu este de acord, o poate respinge.

Judecătoria Târgu Mureș a respins însă, în decembrie 2018, argumentele invocate în plângerea formulată de Vodafone România.

Magistrații au apreciat că ar fi fost corect să fie cerut consumatorului eventual contravaloarea promoțiilor sau avantajelor acordate în considerarea duratei contractuale, respectiv contravaloarea eventualelor echipamentelor predate, însă solicitarea Vodafone România de a se achita de către consumator a unor servicii de care nu a beneficiat și nici nu va beneficia încalcă articolului 9 din OG 21/1992, lezează interesele economice ale consumatorilor și nu este un comportament corect în relațiile cu aceștia.

Decizia este în primă instanță și poate fi atacată la instanța superioară.

Sursa: profit.ro /  Foto: colaj