Surse din cadrul CFR au explicat, pentru newstea,.ro, că linia ferată de lângă platformele de pe care se face încărcarea-descărcarea vagoalelor, fie că este vorba despre tehnică militară sau marfă civilă, nu trebuie să fie electrificată..

Motivul este tocmai acela de a evita accidente tragice, precum cel de vineri, iar ancheta ar urma să stabilească de ce era curent de înaltă tensiune prin linia respectivă.

Locotenent colonel Dan Crișan, ofițer relații publice Divizia IV Infanterie Gemina, a declarat pentru protv: „Erau pur şi simplu manevre de debarcare a tehnicii. Să vedem… o comisie de la Gemina IV Infanterie investighează împrejurările accidentului. Noi avem proceduri de debarcare.”

Ancheta a fost preluată de Parchetul Militar.

În mod normal, alimentarea cu energie a reţelei electrice de pe calea ferată trebuia oprită atunci când au început manevrele de coborâre a tancurilor. Deocamdată, nu se ştie de ce nu s-a întâmplat asta şi nici cine a greşit. Investigatorii trebuie să afle şi de ce nu era nimeni de la căile ferate, aşa cum cer procedurile.


Imagini video SOCANTE cu momentul in care tanarul militar a fost electrocutat!


Militarul care a murit vineri dimineață după ce a atins firele electrificate din gara Alba Iulia, în timpul descărcării unor tancuri pentru parada de 1 decembrie din oraș, se numea Alexandru Orosz, avea 33 de ani si era nascut in Ludus, judetul Mures. El avea 11 ani de experiență în Armata Română. Era tatăl unei fetiţe de 5 ani. Militar veteran, Alexandru a executat o misiune în teatrul de operaţii din Afganistan în 2012 alături de militarii Batalionului 300 Infanterie din Galaţi.

Sursa: ProTv.ro / Foto: colaj