Din cauza managerilor incompeteniti numiti politic…

Observatorul Român de Sănătate a făcut public un raport din care reiese că 25% dintre pacienţi sunt foarte nemulţumiţi de condiţiile din spitale, 5.000 au spus că li s-au pretins atenţii din partea medicilor, iar peste o cincime au declarat că şi-au cumpărat singuri medicamente în spital.

În ceea ce priveşte serviciile medicale, în cadrul raportului a fost realizat un top al unităţilor sanitare în fruntea căruia se află Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Cuza Vodă” din Iaşi (87% de pacienţi mulţumiţi), fiind urmat de Spitalul Clinic de Recuperare din Cluj Napoca şi de Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Dr. IA Sbarcea” din Braşov, cu peste 86% de persoane satisfăcute.

„Atragem atenţia asupra faptului că statul român judecă şi recompensează financiar performanţa spitalelor publice în special din punct de vedere cantitativ (numărul şi complexitatea cazurilor tratate), dar nu şi calitativ (satisfacţia pacienţilor sau calitatea vieţii după tratamentul în spital)”, reiese din raport.

Un alt top făcut de ORS este legat de curăţenia de spitale, un punct slab în multe dintre unităţile româneşti.

Astfel, cel mai curat spital, apreciat de peste 92% dintre pacienţi, este Institutul Inimii „Nicolae Stăncioiu” din Cluj Napoca, iar peste 9 din 10 români au spus că Spitalul Clinic de Nefrologie „Carol Davila” din Bucureşti şi Spitalul Clinic de Urgenţe Oftalmologice din Capitală îndeplinesc normele de curăţenie.

În schimb, potrivit sursei citate, 21% dintre spitalele româneşti au manifestat interes zero faţă de părerea pacienţilor deoarece nu au încurajat completarea niciunui chestionar de satisfacţie. Printre acestea, se numără Spitalul Clinic de Urgenţă Floreaasca din Bucureşti, Spitalul Judeţean Târgu-Mureş sau Spitalul Judeţean de Urgenţă din Craiova.

„Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi”, reiese din raportul încheiat de Observatorul Român de Sănătate.

Sursa: mediafax.ro