Pentru a pastra un spirit de fair play – o parte a presei locale a publicat saptamana trecuta o serie de acuze la adresa RTM -, va redam raspunsul remis de drd Lavinia Nicoleta Ghișa, Manager Radio Târgu Mureș:

Urmare a atacurilor în formă continuată pe care Chiorean Ioan, angajat al Radio Tirgu Mureș, le-a promovat în spațiul public în data de 23.06.2017 la adresa conducerii Radio Tirgu Mureș, respectiv a managerului postului, vă aduc la cunoștință faptul că această acțiune este o recidivă a campaniei de intimidare, hărțuire și defăimare declanșată  în urmă cu două luni.

Reamintesc că toate acestea au venit ca urmare a faptului că sus-numitul, probabil frustrat fiind de faptul că nu a reușit să atingă standardele minimale de promovare, pentru a accede la o etapă superioară a concursului, recurge în continuare la minciuni grosolane, dezinformări, precum și la trunchierea cu premeditare a obiectivității rezultatelor unor studii de audiență care, implicit, afectează imaginea radioului și munca depusă de colegii săi. În consecință, dezmint cu fermitate toate aceste acuze nefondate și aduc la cunoștință că acest demers obsedant  va face obiectul unei noi sesizări de natură  penală.

În ce privește audiența, în ciuda tuturor atacurilor, vă asigur că Radio Târgu-Mureş îşi va îndeplini cu profesionalism misiunea sa de serviciu public promovând diversitatea culturală și contribuind la educarea și formarea publicului, încercând să fie  principala sursă de informare din zonă. În comparație cu anii trecuți, când concurența era foarte scăzută, în aria de acoperire a Studioului Regional Radio Târgu Mureş (Covasna, Braşov, Mureş și Harghita) sunt acum nu mai puțin de  101 posturi de radio și 48 de posturi de televiziune plus  posturile naționale.

Chiar și în aceste condiții, Radio Tg Mureș a reușit să obțină anul acesta o creștere de audiență de 23% față de primăvara anului 2016. Conform valului I/ 2017, de primăvară, a Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research, Radio Tg Mureș are o creștere netă a audienței la 133.600 de ascultători/zi (Daily Reach) de la un număr de 108.700 de ascultători, cât a fost în primăvara anului 2016, iar cota de piață la nivel național (Market share) s-a păstrat neschimbată, rămânând la 0,6%.  Aceste cifre oficiale sunt publicate  pe site-ul audiența-radio.ro și pot fi consultate accesând link-urile:

http://www.audienta-radio.ro/userfiles/items/Audienta%20radio%20-%20Valul%20de%20Primavara%202016.pdf

http://www.audienta-radio.ro/userfiles/items/Audienta%20radio%20-%20Valul%20de%20Primavara%202017.pdf

Atenție! În timp ce Daily Reach – numărul mediu de ascultători zilnici, reflectă performanța emisiunilor și realizatorilor de emisiuni, Market share – cota de piaţă, reprezintă procentul din volumul total de ascultare la nivel national, însă Ioan Chiorean nu face diferența.

Menționăm că pentru o evaluare corectă, postul Radio Tg Mureș, care are aria de acoperire doar în 4 județe din centrul țării, ar trebui să fie comparat cu posturi similare ca arie de acoperire și nu cu posturi naționale, care acoperă aproape 100% teritoriul României. Dacă am restrânge această arie la nivelul regiunii istorice Transilvania, cota de piață a Radio Tg Mureș urcă la peste 3% și proporțional ar urca la peste 7% pe aria noastră de acoperire – Covasna, Brașov, Mureș, Harghita.

Ascultătorilor radioului tradițional li se adaugă publicul care ne ascultă zilnic online și vizitatorii site-urilor www.radiomureș.ro, www.marosvasarhelyiradio.ro și www.radioneumarkt.ro precum și ai paginilor de facebook.

Sursa: comunicat RTM / Foto: colaj imagini