Update: Ca urmare a mai multor comentarii, facem precizarea ca autoritatile locale NU au avut nici un aport la aceasta investitie de modernizare, nici primaria Tirgu Mures si nici Consiliul Judetean Mures!.

Un proiect început la finele anului 2014, finalizat la începutul anului 2017, realizat cu peste 10 milioane de euro din bani europeni. Gara CFR din Tirgu Mures, se aliniază începând cu acest an la standardele vestului Europei, iar materialul rulant folosit pentru transportul de călători a fost înlocuit de unicul operator pe secție pentru transportul călătorilor (CFR CĂLĂTORI), treptat, ajungându-se la un număr de cca. 10 automotoare Desiro (cunoscute mai bine drept ,,Săgeata Albastră,,), care reprezintă garniturile trenurilor de pe rutele Tîrgu Mureș-Teiuș/Sibiu/Războieni/Timișoara/Deda/Bistrița. Trenurile regio Tîrgu Mureș-Miercurea Ciuc/Brașov sunt în continuare formate de compunerea locomotivă(LDE-060DA/LDH-080-tracțiune diesel până la Deda; respectiv EA clasa 40/41- tracțiune electrică de la Deda) -vagoane (în general seriile 20-55,54/20-49 <serie modernizată>).

Gara poate fi utilizata în proporție de 100% și de persoanele cu handicap, fiind create multiple rampe de acces pentru aceștia, toaletă specială, precum și înălțimea peroanelor de pe care se pot deplasa ușor în tren. De altfel întâlnim elemente care vin în ajutorul celor oribi sau cu probleme auditive, printre care se numără dale speciale care marchează linia de siguranță, panouri care indică sosirea trenului la fiecare peron. 

Rutele trenurilor Inter regi(IR) sunt Tîrgu Mureș-București Nord-Tîrgu Mureș  (unul de zi, unul de noapte); Tîrgu Mureș-Mangalia-Tîrgu Mureș(circulație pe timp de noapte, doar în sezonul estival); Tîrgu Mureș-Budapesta Keleti-Tîrgu Mureș (via Oradea, grupa trenului Harghita <Brașov-Budapesta-Brașov>, fiind singurul tren internațional cu plecare din Tîrgu Mureș); respectiv Tîrgu Mureș-Timișoara Nord-Tîrgu Mureș.
În imagini este surprins trenul IR1646(Tîrgu Mureș-București N.), unde se poate observa compunerea modernă, cu vagoane de tip salon, precum și alte trenuri locale formate din automotor Desiro.
 

Sursa/Foto: Popoviciu Alin

Asa arata Gara din Tirgu Mures inainte de reabilitare…

Administratorul reţelei feroviare publice CFR SA vrea să contracteze lucrări de modernizare la gara din Târgu Mureş, proiectul cu o valoare estimată la 45,2 milioane lei (10,2 milioane euro) fără TVA urmând să fie cofinanţat cu bani europeni.

„Reabilitarea staţiei de cale ferată Târgu Mureş asigură inter-operabilitatea pentru infrastructura feroviară naţională din afara axelor prioritare TEN-T (de exemplu legăturile cu reţelele secundare) prin reabilitarea staţiei de cale ferată. Obiectivul specific al acestui proiect este realizarea unei staţii de cale ferată moderne şi se realizează prin: creşterea siguranţei şi confortului călătorilor în staţie şi în zona staţiei de cale ferată, îmbunătăţirea accesului în staţie inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, creşterea eficienţei activităţii de operare şi întreţinere a staţiei de cale ferată, creşterea atractivităţii/competitivităţii acestui mod de transport, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite călătorilor în staţiile de cale ferată”, se arată într-un anunţ al companiei de stat.

Operaţiunea vizează, printre altele, îmbunătăţirea accesului către staţii şi a siguranţei, modernizări de clădiri şi unele „dezvoltări comerciale minore”. Contractul va avea o durată de patru ani de la data atribuirii şi va fi finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat, prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS T).
„Valoarea aferentă procentului de diverse şi neprevăzute este 4,3 milioane lei”, se mai arată în anunţ.Gandul.info – 2013