Conducerea Consiliului Judeţean Mureş a anunţat, vineri, că va reabilita pista Aeroportului Transilvania Târgu Mureş din surse proprii, deoarece gradul de îndatorare a datoriei publice nu îi permite accesarea unui credit bancar.

În proiectul de buget general al judeţului Mureş pe anul 2017 la capitolul investiţii, reabilitarea pistei aeroportului din Târgu Mureş, este alocată suma de 77 milioane lei. Consiliul Judeţean Mureş, iniţial, şi-a propus realizarea investiţiei prin angajarea unui credit bancar, deoarece gradul de îndatorarea datoriei publice  al  acestuia este foarte mic, respectiv 6,97%, în timp ce plafonul maxim conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale este de maxim  30%, se arată într-un comunicat de presă al CJ Mureş.

‘Pentru ca reabilitarea pistei să nu fie amânată s-a luat decizia ca finanţarea acesteia să fie realizată din bugetul propriu. Acest lucru înseamnă că vor trebui efectuate reduceri bugetare la alte capitole, aspect deloc îmbucurător, dar cel mai important lucru pentru judeţul Mureş în acest moment este rezolvarea situaţiei de la Aeroport. În situaţia în care Guvernul României va creşte plafonul de garantare, sens în care depunem toate diligenţele instituţionale, Consiliul Judeţean Mureş va avea toată documentaţia pregătită pentru contractarea creditului iar lucrările la Aeroport se vor realiza din acesta, urmând ca fondurile proprii alocate să fie redistribuite către capitolele bugetare deficitare’, a anunţat Peter Ferenc, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

Potrivit comunicatului CJ Mureş, reluarea curselor internaţionale de pe Aeroportul Transilvania din Târgu Mureş este prioritatea zero pentru anul 2017 a conducerii instituţiei, de aceea procedura de licitaţie pentru angajarea creditului bancar a fost demarată şi se află în faza de evaluare a ofertelor primite.

‘Doresc să subliniez faptul că Consiliul Judeţean Mureş are dreptul să contracteze un credit bancar, totuşi angajarea acestuia nu este posibilă momentan deoarece la nivel naţional limitele finanţărilor rambursabile care urmează a fi contractate de unităţile administrativ teritoriale pentru anul 2017  a fost atins. Pentru ca o autoritate locală să poată  accesa creditul bancar  contractat are nevoie de un aviz al comisiei de autorizare a împrumuturilor, comisie constituită la nivelul Ministerului de Finanţe. Această comisie autorizează finanţările rambursabile  precum şi tragerile ce se pot efectua din finanţările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate, cu încadrarea în limitele anuale.  Guvernul stabileşte pentru fiecare an aceste limite  până la care  se acordă aceste finanţările rambursabile , iar pentru anul în curs această sumă a fost deja atinsă. Contrar interpretării  eronate, plafonul gradului de îndatorare al datoriei publice nu a fost depăşit’, a mai precizat Peter Ferenc.

Sursa:agerpres.ro