Programul de lucru al serviciilor de evidenţă a persoanelor din judeţ, în contextul procesului electoral pentru alegerea Preşedintelui României

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor în contextul procesului electoral pentru alegerea Preşedintelui României din 10 noiembrie 2019, programul de lucru al serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ va fi următorul:

sâmbătă 9.11.2019, între orele 8,00-16,00;

duminică 10.11.2019, între orele 7,00-21,00.

Cererile depuse în această perioadă vor fi soluţionate cu celeritate, astfel încât persoanele majore să îşi poată exercita dreptul de vot.

Astfel, cetăţenii care deţin acte de identitate expirate sunt aşteptaţi la S.P.C.L.E.P. care deserveşte localitatea de domiciliu în vederea obţinerii unui act de identitate valabil.

Conform O.U.G. nr.97/2005, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Nerespectarea prevederii legale de mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 40 şi 80 lei.

La nivelul judeţului Mureş sunt în evidenţe 17.548 persoane cu acte de identitate expirate, din care 3.490 persoane cărora le-a expirat actul de identitate în acest an.

Sursa: cjmures /  Foto: colaj arhiva