Aeroportul Transilvania, o investitie ratata? „Nu ai industrie, nu ai turism, nu ai nici trafic pe aeroport”!

„In loc sa creasca, numarul de curse si de pasageri va scadea”…

Aeroportul International Transilvania s-a redeschis in urma cu mai bine de trei luni, dupa renovarea pistei de aterizare/decolare. Consiliul Judetean din Targu Mures are planuri de dezvoltare a aeroportului, dar ce sanse de crestere are acesta in contextul in care autostrada Transilvania, care leaga Ungaria de Cluj, va fi gata in cativa ani, iar turismul si mediul de afaceri din Mures nu se fac inca auzite pe plan national si european?

Pentru conducerea aeroportului, speranta moare ultima…

Daca in 2013, pe aeroport operau chiar si sase companii aeriene, care genereau un trafic de 353.000 de pasageri, in prezent este doar Wizz Air, companie de origine maghiara, cu sediul la Geneva si finantatori din Statele Unite, care are curse catre Budapesta, Dortmund, Londra Luton si Memmingen.

Unii specialisti in domeniul transportului aerian sustin ca aeroportul va inregistra scaderi de trafic, in timp de reprezentantii aeroportului sunt optimisti cu privire la viitorul acestuia si spera la semnarea unui contract cu Tarom, pentru ruta Bucuresti-Targu Mures. Sa nu uitam ca la inceputul anului 2015, Tarom transmitea, pentru economica.net, ca a suspendat toate zborurile pe ruta Bucuresti-Targu Mures din cauza numarului redus de pasageri care au cumparat bilete.

O zona moarta economic, nu aduce trafic…

Aflat la 90 de kilometri de Targu Mures, aeroportul din Cluj are un trafic de pasageri si de aeronave mult mai mare. Explicatiile la indemana sunt legate de populatia mai mare, de mediul de business dezvoltat si de turismul care a inflorit in al doilea oras ca populatie al Romaniei.

„Nu poti sa compari (n.r. Targu Mures) din punct de vedere turistic cu Sibiu si din punct de vedere turistic si de business cu Cluj. Nu ai industrie, nu ai turism, nu ai nici trafic pe aeroport”, sustine reprezentantul Pro Infrastructura.

Autostrada buna pentru mureseni, rea pentru aeroport…

Mai multi specialisti din domeniul transportului aerian considera ca dupa ce autostrada Transilvania va fi finalizata, numarul de curse si de pasageri de pe aeroportul din Targu Mures va scadea.

„Dupa ce o sa am autostrada gata, Targu Mures o sa scada si mai mult, cel putin pe termen scurt, pentru ca am mai multe curse, mai multe conexiuni in Cluj, pentru ca atunci cei din Est au mai multe motive sa mearga la Cluj”, sustine Ionut Ciurlea de la Pro Infrastructura.

„In cativa ani de zile se va termina autostrada, Targu Mures va muri ca aeroport, aici e ambitia celor de la Consilii Judetene. (…) Incet, incet, cam toate in zona se vor duce catre aeroporturile mari. Targu Mures va fi, in timp, defavorizat, chiar daca Targu Mures e un oras mare. Nicio companie nu poate sa puna doua avioane la o distanta de 40 de minute, cand se va termina autostrada”, sustin fosti oficiali ai Ministerului Transporturilor.

Motive reale pentru care Aeroportul Transilvania nu are viitor…

Pentru ca aeroportul din Cluj nu permite o extindere a pistei din cauza raului Somes aflat in imediata apropiere, iar relieful din Mures nu permite o dezvoltarea aeroportului, o solutie ar fi aeroportul de la Turda.

„Sa faci un aeroport la Turda, unde iti permite si relieful si pista, fiind o pista mult mai mare decat cea de la Cluj. Deja s-au investit niste bani la Cluj pentru indiguire. Extinderea pistei cu inca vreo 300 de metri ar implica niste costuri foarte mari si este relieful care nu prea iti da voie. Nici pe aeroportul din Targu Mures nu iti permite relieful si nici aeroportul din Cluj nu iti permite o extindere mai mare. Atunci, varinta ar fi Turda, care are infrastructura militara”, spun fosti reprezentanti ai Ministerului Transporturilor.

Sursa:wall-street.ro /  Citeste mai mult aici /  Foto: colaj