Dezvaluiri si acuzatii INCENDIARE cu privire la situatia aeroportului Transilvania!

Membri ai Sindicatului RA Aeroport Transilvania…

Datorita multiplelor probleme existente la aeroportul Transilvania, de la inchiderea acestuia si pana la raportul Curtii de Conturi care evidentiaza devalizarea lui cu multe milioane de lei, consideram credibila scrisoarea primita de la Grupul de initiativa pentru salvarea aeroportului membri ai Sindicatului Liber al Angajatilor RA Aeroport Transilvania Targu Mures, care contine o serie de posibile cauze care au adus la dezastrul in care se afla aeroportul in momentul de fata. Ca urmare, am decis sa o publicam integral:

NE-AM saturat de NEAMU’ Baceanu…

„Suntem in asentimentul general al angajatilor Aeroportului Transilvania Targu Mures ca evolutia negativa si starea precara in care a ajuns aeroportul, fara zboruri de un an si jumatate, se datoreaza in mare parte intereselor meschine ale lui Baceanu Toni, ce prin clica mafiota creata la aeroport, in tandem cu sotia sa Dana,  profita personal de fondurile alocate de Consiliul Judetean Mures. Aspect ce ne afecteaza nu numai pe noi si familiile noastre ci si pe dvs.  si ceilalti mureseni. Mai trist este ca situatia dezastruoasa a aeroportului este trecuta sub tacere de mass-media,  intrucat ea se raporteaza incorect la cei care sunt la conducerea consiliului judetean si ii finanteaza si pe ei si nu vor sa supere nemeritat „stapanul”.

Este logic ca atat realizarile cat si insuccesele unei situatii sunt alocate factorilor de conducere de la momentul constatarii, desi in realitate poate acestia nu au contribuit cu nimic, mostenind totul de la predecesori. Dar cum nu au realizat un audit sa radiografieze exact situatia preluata se complac in starile mostenite. La Consiliul Judetean Mures, nu UDMR-ul si Peter Ferenc cum se eticheteaza sunt responsabili de situatia de la aeroport ci Ciprian Dobre care a utilizat consilierii judeteni din mandatul trecut sa-i voteze toate poftele de a transforma aeroportul in pusculita personala si a-si pune amantele in posturi de conducere.

Tragic este caci Consiliul Judetean Mures, ce are furculita si cutitul, desi in disperarea lor aloca cu nemiluita bani pentru redresarea aeroportului, aceasta nu se vede aparand,  se vede in schimb cum Baceanu Toni creste in nesimtire si in kilograme, dar se vede si cum acestuia ii creste vila in care se lafaie dar se vad si  masinile de lux pe care le schimba ca pe ciorapi.  Aroganta si impertinenta cu care Baceanu Toni ne trateaza ca si pe cei din restul societatii muresene sunt posibile intrucat Consiliul Judetean impune la conducerea aeroportului habarnisti si iresponsabili care sunt usor de pacalit si santajat de catre Baceanu Toni.  Dar cine este Baceanu Toni? Nimeni altul decat un moldovean ce s-a obraznicit in stagiul din Bucuresti ca ofiter al armatei romane specialist in cadre si activitati de personal,  care in anul 1996 s-a „maritat”cu Dana Baceanu, fosta Chibulcutean, si a aterizat cu o valiza de lemn goala la Targu Mures.

Vrajitor cu vorbele la el Baceanu impresioneaza pe cei care nu sunt stapani pe ei si isi face repede prieteni de care profita apoi fara nici o remuscare intrucat deviza lui este „el si familia lui trebuie sa traiasca regeste iar restul sunt niste prosti”. Avid de putere si preamarire Baceanu Toni sufera ca nu este el seful mare la aeroport si cauta sa rezolve situatia prin aderarea ca membru in diferite partide politice care de care mai schiopatate, dar si sa-si faca prieteni la toate „serviciile” find un recunoscut „turnator”, in schimbul unei asa zise imunitati la ilegalitatile pe care le tot face. Si-a completat studiile la batranete in 2016 cu ajutorul spagilor date la Institutul de Aviatie Militara de la Brasov si pozeaza in mare expert in aviatie, desi aviatia militara are cu tot altele reguli si obiective fata de aviatia civila dupa care se administreaza Aeroportul din Targu Mures.

Baceanu Toni si-a creat o retea infractionala formata din persoanele de incredere pe care le-a angajat la aeroport, contra unor sume importante de bani, prin diferite tertipuri, lucrand indirect prin interpusi, intrucat acesta fuge ca dracu de tamaie sa nu semneze vreun act sau sa raspunda pentru vreo activitate, dar punand pe cei din conducerea aeroportului in situatia de a semna si angaja de fapt pe cine vrea el.

Este de notorietate ca in aeroport Ia 2 persoane recent angajate nu li se spune pe nume ci colegii ii apeleaza 2.000 euro, respectiv 3.000 euro, sume cu care au cotizat la Baceanu sa le faciliteze angajarea (Petruc, Makkay). Reteaua de persoane angajate in diferite pozitii la aeroport este pusa de Baceanu sa confectioneze si sa semneze referate de necesitate care sa fie impuse apoi conducerii aeroportului ca imperios necesare din care acesta sa poata sa obtina sume importante de bani de la furnizorii cu care este in legatura permanenta. Dupa aprobarea referatelor de catre conducerea aeroportului, cu confirmarea verbala si sustinerile lui Baceanu ca trebuiesc, acesta pune alte persoane aservite din reteaua de angajati ai aeroportului sa semneze caietele de sarcini realizate de catre el, cu conditii care sa avantajeze furnizorii prieteni.

Baceanu se fereste sa fie parte in comisia de licitatii si in comisia de receptie a bunurilor si studiilor achizitionate de aeroport. Dupa plata furniturilor,  Baceanu se deplaseaza in zona de domiciliu a societatilor care au castigat licitatia si ia in numele conducerii aeroportului spaga de 18% din valoarea sumelor incasate de la aeroport. Din aceasta suma Baceanu da 2% la Gherendi Luminita, ce ocupa ilegal postul de director economic, si 3% la Peti Andras, ce este impus ca presedinte administrator executiv la aeroport de catre CJ Mures. Restul de 13% il ia el cu toate ca lui Gherendi L. si Peti A. le spune ca doar 2% si-a retinut el. Gherendi Luminita l-a prins de cateva ori ca minte si ia mai mult decat ea din sumele de spaga, dar intrucat este santajabila, ca si Peti Andrei, nu poate sa faca mai nimic, desi a inceput sa-I vaneze, dar nu are nici o dovada palpabila intrucat toate documentele si platile sunt semnate de catre ea si Peti Andrei, iar popa Pomohaci nu mai face boscorodeli.

La acestea se adauga faptul ca Baceanu este protejat de catre Peti Andrei pe care l-a bagat in 3 proiecte europene ca si specialist in aviatie (desi acesta nu are nici macar un curs incipient in domeniu aviatiei) si incaseaza 65.000 de euro (CATER,  AIRPORT IQ, SPICE).  Astfel spre exemplu aeroportul este prejudiciat cu 200.000 lei, suma cu care in Decembrie 2016 s-au achizitionat substante lichide si solide de degivrare a pistei la solicitarea acolitului Hadarean Florin, desi aeroportul nu avea trafic aerian iar produsele aveau termen de garantie 1 an. Unde se pune ca produsele au fost cumparate cu un pret mai mare cu 25% decat pretul cu care acelasi furnizor vinde aceleasi produse altor aeroporturi (Timisoara, Craiova, Baneasa).

Un alt exemplu este prejudiciul de 450.000 lei realizat prin plata fictiva a unor piese de schimb pentru aparatura de securitate, care nu au fost niciodata intrate in magazia aeroportului, dar care a fost solicitata nevoia lor si a semnat pentru ele acolitul Moldovan Denu. Unde se pune ca unele piese de schimb costa mai mult decat costa intreg echipamentul nou! Un alt exemplu este prejudiciul de 250.000 lei pentru reparatia, si piesele de schimb la autofreza de zapada instrumentata prin acolitul Galfi Bela, autofreza ce este de 7 ani casata si nu mai figureaza in actele contabile ale aeroportului, dar si mai mare este prejudiciul de 500.000 lei pentru lucrari fictive de mentenanta la autospecialele aeroportului, dar lucrari care au fost realizate de catre angajatii aeroportului.

Firmele prietene prin care Baceanu jumuleste aeroportul sunt ATSA INDUSTRY, BAUMAN, MONTENBAI din Brasov, respectiv Sacele, toate derivate din faimosul SAERO cu care anterior prejudiciase aeroportul cu 1.800.000 lei pentru un degivror nou “reparat” in garantie cu RAS Bucuresti pentru inca 350.000 lei. Culmea este ca degivrorul nou, care functiona dar nu scotea parametri minimi de amestec, dupa ce a fost reparat si s-au schimbat cateva piese acesta nici nu mai misca deloc!

Dar cel mai mult Baceanu sustrage constant cate 2.000 euro/luna prin impunerea personalului de la handling sa nu inregistreze toate incasarile facute de la check-in ul pasagerilor si bagajelor la zborurile Wizzair. Sumele lunare sunt undeva Ia 4.000 euro dar Baceanu ia 50%, restul de 50% fiind impartit cu acordul acestuia de catre angajatii de la serviciul handling si Hadarean Florin. 0 alta pusculita mereu umpluta din care Baceanu se adapa din 300.000 euro sunt fondurile de securitate din care se platesc cursuri fictive catre RAS Bucuresti, consultanta RELIANCE Bucuresti – din materialele carora Aeroportul Cluj au extras acuze la sustinerea investigatiei Comisiei Europene impotriva Consiliului Judetean Mures,  dar mai ales studii fara nici un folos. Majoritatea fiind copy paste facute de furnizori pentru alte aeroporturi si la care nici macar nu au rescris Aeroportul Targu Mures in text ramanand vechile aeroporturi (Oradea, Sibiu, Constanta).

Este de notorietate faptul ca Baceanu Toni a instrumentat in 2015 impreuna cu Vasilescu Vladimir realizarea de catre Consult Trans Bucuresti – contra 80.000 lei a studiului de portanta al pistei din care si-a tras si el 20.000 Iei. Culmea este ca studiul al carui rezultat preconceput era sa iasa prost, intrucat acesta era menit sa fie utilizat de catre Dobre Ciprian in convingerea vechiului consiliu judetean sa voteze alocarea de bani pentru reparatia capitala la pista. Zis si facut numai ca autoritatea aeronautica care a luat act de studiu in inspectia din martie 2016 intrucat era platit din fondurile aeroport a solicitat ca rezultatele studiului sa fie publicate in AIP Romania.  Vasilescu Vladimir in mai 2016 a sters-o iar in locul lui ca administrator executiv a aparut Peti Andrei pe care Baceanu l-a pacalit in stilu-i caracteristic cum ca nu este important studiul si el este prieten cu inspectorii iar pentru o suma corespunzatoare poate sa rezolve treaba daca se face o plata de 45.000 lei catre Consultrans pentru supravegherea pistei. In loc sa denunte rezultatul studiului de portanta a pistei sa faca o alta evaluare cu un agent specializat pentru o a doua opinie si sa se faca reparatii curente la dalele de beton defecte de la pista (planificate si Ia care CJ Mures alocase banii inca din martie 2016), Baceanu Toni il sfatuieste pe Peti Andrei sa ignore studiul si sa nu faca reparatii dar sa plateasca pentru supraveghere.  Numai ca in septembrie 2016, autoritatea aeronautica a dat un ultimatum daca nu se publica rezultatele studiului in 72 de ore administratorul aeroport va fi sanctionat pentru dezinformari conform codului aerian.

Dupa publicarea rezultatelor studiului, Wizzair, surprinsi intrucat realitatea starii pistei era alta si o cunosteau, nu au avut ce face,  au sistat zborurile. Apoi au urmat concedii fara plata si saptamani de lucru reduse pentru angajatii aeroportului, mai putin pentru Baceanu Toni si Baceanu Dana, avansata ca manager de calitate la un salar de 6.000 lei desi nu are nici o calificare.

Asa ca ne-am saturat de tot neamu’ Baceanu si daca dvs. nu va implicati sa scapam de ei vom fi nevoiti sa-i scoatem noi in suturi si sa facem publica starea ca atare.

Ne bazam totusi pe dvs. si pe ceilalti membri din partidul dvs. ca situatia aeroportului nu va este indiferenta si ca interesul general trebuie sa triumfe.

Cu tot respectul,

Grupul de initiativa pentru salvarea aeroportului membri ai Sindicatului Liber al Angajatilor RA Aeroport Transilvania Targu Mures” – 25 lanuarie,  2018 / Foto: colaj