Atentie, autoritati! Masuri URGENTE necesare la Aeroportul Transilvania!

Update: Compania low-cost Wizz Air a anunţat, astăzi, că odată ce noua pistă îmbunătățită va fi finalizată, va relua cursele de pe aeroportul din Târgu Mureș. Compania aeriană a informat, însă, într-un comunicat de presă că va implementa câteva schimbări în planul său de capacitate regional, astfel că vor fi operate mai multe zboruri din Sibiu și Cluj, de pe aeroportul Tg.Mureș urmând să să fie operate zboruri spre Dortmund, Munchen/ Memmingen, Londra/Luton și Budapesta. – RTM

Discriminarea judetului Mures prin Master Planul General de Transport al Romaniei…

Investițiile guvernamentale preferențiale făcute pe baza unor trocuri politice puse la punct de către cei aflați la putere au generat dezvoltarea unor regiuni favorizate și decăderea altora. Astfel, prin lansarea Master Planului General de Transport, realizat la comanda Guvernului României în perioada în care clujenii Emil Boc, respectiv Ioan Rus făceau parte din executiv, întocmit de specialiștii răuvoitori, interesați sau nepricepuți ai firmei AECOM, Aeroportul Transilvania – un aeroport cu tradiții deosebite și cu un trecut remarcabil – a fost exclus de pe harta aeronautică a țării. După lansarea MPGT a urmat declinul. Aeroportul situat la 14,5 km sud-vest de centrul municipiului Târgu Mureș, cu toate că în anii 2011 – 2015 a fost printre primii la numărul de pasageri și la destinații din străinătate, a intrat în dizgrație și stă neutilizat de mai bine de un an.

Momentan se efectuează reconstrucția pistei de 2000 m, care nu a mai putut fi utilizată din cauza gradului ridicat de uzură. Această problemă nu a fost preîntâmpinată și rezolvată din timp, a luat prin surprindere conducerea aeroportului, fapt pentru care s-a sistat activitatea aeroportului de la o zi la alta, inclusiv pe perioada de pregătire și lansare a licitației, care a durat aproape un an. Astfel, din vina autorităților pasagerii mureșeni au avut de suferit pierderi materiale enorme. Pentru cei aproximativ 300.000 de pasageri/an pe care-i deservea aeroportul din Târgu Mureș, dacă luăm în calcul costul transportului până la Cluj Napoca, Sibiu, Timișoara sau București, respectiv cazarea, la valoarea medie totală de 100 RON/pasager, ajungem la suma imensă de 30.000.000 RON/an, aproape cât valorează reconstrucția pistei. Acești bani au fost luați din buzunarele pasagerilor. Cine ne va plăti despăgubirile?

Așadar, singura cale de supraviețuire a Aeroportului Transilvania și de recuperare a pierderilor economice suferite în ultimele decenii de județul Mureș, mai ales în comparație cu județele Cluj, Sibiu și Brașov, este dezvoltarea acestuia la nivelul unui aeroport internațional, prelungirea pistei la 3000 m, creșterea și diversificarea traficului aerian, finalizarea proiectelor de autostradă și de centuri ocolitoare ale localităților afectate de traficul rutier, conectarea sistemelor de infrastructură între ele (transport rutier, aerian și feroviar), asigurarea condițiilor necesare pentru atragerea investitorilor.

Zsombor Ferencz / Citeste mai mult.