EXCLUSIV! Director „nou” la spitalul judetean! Problemele vechi raman tot nerezolvate!?

Cam incurcat, dar asa e in „familie”…

Va spuneam in 11 august ca managerul SCJ Mures, dr. Dan Stefan Simpalean, a fost demis. In urma demiterii, fostul manager a actionat in judecata Consiliul Judetean Mures, iar de astazi a fost repus in functie. Ca urmare, managerul interimar Ovidiu Girbovan isi reocupa scaunul caldut de director medical, iar Buicu Elena Gabriela – fosta sotie a deputatului socialist de Mures Buicu Florin -, care a ocupat in aceste luni functia de director medical, trebuie sa-si roage sotul sa-i faca rost de alt loc caldut. 😉

Trecem peste numirile si renumirile familiale, totodata familiare noua si revenim la problemele extrem de grave cu care se confrunta Spitalul Clinic Judetean Mures. Pe parcursul ultimelor luni am publicat o serie de anchete referitoare la aceasta institutie. Din pacate, putine din lucrurile grave evidentiate si probate de noi au fost si rezolvate.

In linkurile de mai jos regasiti materialele publicate:

Problemele vechi raman tot nerezolvate!?

Asadar, chiar daca cele mai multe probleme existau de pe vremea managerului Dan Simpalean, care tocmai si-a recastigat postul, nici directorul medical Ovidiu Girbovan – pus manager interimar – nu le-a prea rezolvat. Ba mai mult, acesta a dat dovada, pe langa incompetenta manageriala evidenta, de o mare doza de nesimtire la adresa noastra, care s-a rasfrant din pacate in bataie de joc la adresa pacientilor suferinzi.

Mai exact, in timp ce am publicat materialele mai sus mentionate, am actionat in lansarea de petitii catre conducerea SCJM referitoare la multe probleme grave descoperite pe parcursul desfasurarii anchetei, in speranta de a primi raspunsuri clare si care sa duca la rezolvarea acestora in beneficiul exclusiv al pacientilor.

Ce credeti ca a facut managerul-nesimtit-interimar Ovidiu Girbovan?

Pai va spunem noi, NU A FACUT NIMIC! Nici in ce priveste rezolvarea problemelor extrem de grave si nici nu s-a deranjat sa ne ofere vreun raspuns la petitii, concludent si legal. Am spus legal deoarece avea obligatia conform legii sa ne ofere raspuns in termen de 30 de zile, lucru care bineinteles ca nu a fost respectat. Dupa zeci de incercari in a primi un raspuns, adresate inclusiv din partea Consiliului Judetean Mures, acesta ne-a raspuns dupa vreo 2 luni. Din pacate, in fapt nu ne-a raspuns la nicio intrebare, mai exact a raspuns in bataie de joc.

Ce nu inteleg acesti asa-zisi manageri este faptul ca nu noua trebuie sa ne raspunda, ci bolnavilor de care isi bat joc prin nerezolvarea problemelor! Noi intelegem ca un medic nu are neaparat capacitatea de a conduce – o simtim zilnic de 17 ani prin medicul-primar -, dar nu putem intelege de ce acestia accepta sa arunce la gunoi atatia ani de facultate si pregatire, in urma carora ar putea performa din punct de vedere medical, si se fac de mandra minune prin incompetenta clara si lipsa de pregatire de care dau dovada in posturile de manageri!

Rugaminte si noi asteptari de la noul manager…

Revenim la subiectul principal, problemele grave din spital, adresand rugamintea catre „noul” manager de a raspunde acesta la intrebari. Desi nu are rost (ne-au cam demonstrat ca nu respecta legea) le vom retrimite intrebarile si sub forma de petitie, dar le publicam si in randurile de mai jos, poate le raspund direct pacientilor.

Si daca tot publicam aceste intrebari, la care asteptam raspuns de peste 2 luni (in special rezolvarea lor), facem apel si la organele de cercetare abilitate, avand in vedere ca multe din ele au iz de natura penala… 

I. Bloc alimentar SCJM

1. Care este valoarea necesara finalizarii constructiei stabilita in 2015 (nr si data exacta eliberare documente in acest sens)?

2. Cate documente au fost depuse de catre SCJM in vederea finantarii finalizarii constructiei intre anii 2015-2017 (nr si data exacta eliberare documente)?

II. Transport pacienti curtea spitalului

1. Puteti afirma ca nu exista pacienti in sectiile ATI, Urologie sau Chirurgie care necesita transport cu targa in cladirea sectiei de Radiologie pentru efectuarea altor investigatii decat cele realizate cu aparatul mobil?

III. Garzi medici sectia Radiologie

1. Cati medici exista angajati in aceasta sectie si cati dintre acestia efectueaza garzi? Daca exista medici care nu efectueaza garzi, va rugam sa ne spuneti motivul.

2. Cati pacienti au beneficiat de interventia medicului de garda, exclusiv pe timpul garzilor, in perioada 2013-2017? (Nume medic, Tip interventie, data si ora exacta –  conform Registrului de Consultatii)

3. Care este numele medicilor, numarul de garzi efectuate si suma platita pentru fiecare in parte (doar pentru garzi) pentru perioada 2013-2017?

4. S-a luat vreodata in calcul realizarea de garda la domiciliu pentru aceasta sectie, avand in vedere ca din raspunsul primit am inteles ca nu se efectueaza urgente in cadrul acestei sectii?

IV. Mass Media

1. Ce reprezinta suma de 51.916,14 lei platita de SCJM intre 2013-2017 pentru publicitate? (nume firma, data contractului, suma)

2. Cate abonamente de presa a avut incheiate SCJM intre anii 2013-2017? (nume firma, data contractului, suma)

V. Computer Tomograf

1. Care este data exacta din luna august 2017 in care s-a demarat procedura simplificata in vederea achizitiei piesei pentru reparatia CTului?

2. Ce demersuri au fost efectuate pentru repararea CTului din iunie (data defectiunii) pana in 2 august 2017 la rectificarea bugetului? (nr acte/adrese si datele exacte)

3. Ce s-a intamplat cu cele cateva sute sau mii de pacienti care nu se regasesc in  numarul celor care au efectuat investigatia in baza contractului cu SCJUM, avand in vedere faptul ca au trecut 3 luni de nefunctionalitate a CT, iar de investigatii CT beneficieaza in mod normal cateva sute de pacienti lunar?

VI. Aparat radiologie TBC

1. De ce a fost publicata procedura de service pentru aparatul in cauza doar in data de 26 iulie 2017, avand in vedere ca aparatul a devenit nefunctional in luna iunie?

2. Ce tip de contract de service pentru acest aparat exista incheiat si cu ce societate? (nume societate, data si suma contractului)

VI. Spital Pediatrie

1. Din ce data sectia de radiologie din cadrul Spitalului de Pediatrie nu beneficieaza de aparat radiologic?

2. Cand a fost achizitionata aparatura noua, prezenta in cadrul acestei sectii inca din primavara acestui an – dar nefunctionala nici pana in prezent – si cand va fi pusa in functiune?

VII. Spital NPI

1. Din ce data nu mai este functional aparatul din sectia de radiologie din cadrul Spitalului NPI?

2. Ce masuri au fost luate dupa aprinderea aparatului saptamana trecuta, in timp ce un copil era in procedura de examinare?

Noi, impreuna cu pacientii care sufera din cauza acestor grave probleme, va multumim anticipat pentru raspuns. Totodata, promitem sa revenim periodic cu materiale pana in momentul in care cineva va lua masuri si pacientii nu vor mai avea de suferit.

MS / Foto: colaj