Dorin Florea dixit – Ce ar trebui facut in zona periurbana, da n-am apucat…

O noua postare a primarului-inculpat din Tirgu Mures, aproape ca ne-a impresionat pana la lacrimi. Gata, este istorie #macarafacutceva! Acum vorbim la prezent, deci schimbam lozinca in #macartrebuiasafacaceva 😉

Si daca se indoia cineva de capacitatea oratorie a edilului, le transmitem ca s-au inselat. Acesta poate vorbi la infinit, e drept ca fara finalitate sau ceva rezultate. Asa face si in postarea de azi, explica frumos ce si cum ar trebui facut, uita doar sa ne spuna de ce nu a facut sau ce a facut in ultimii 17 ani.

Cam asa suna ultimele vorbe interminabile, pline de intelepciune si pricepere. Noi le publicam GRATUIT si va lasam pe voi sa le analizati…

„Ce ar trebui făcut în zona periurbană?

Niciodată nu m-a părăsit entuziasmul şi pasiunea, nerăbdarea de a impune şi a susţine proiecte care îmi sunt dragi, dar care ar putea scoate oraşul şi judeţul din izolare. La ultima şedinţă de lucru a Asociaţiei Zonei Metropolitane am adus în discuţie proiectele mari de infrastructură la care ţin atât de mult şi care sunt atât de necesare. Pentru Municipiul Tîrgu Mureş susţin realizarea unei parcări subterane în centrul oraşului, construirea unei parcări supraetajate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Tîrgu Mureş şi a unui complex uriaş destinat activităţilor medicale, care să satisfacă atât nevoile Universităţii de Medicină şi Farmacie cât şi ale spitalului.

De asemenea, Şcoala de Arte şi Meserii este un proiect în curs de dezvoltare, dar care are nevoie încă de multă implicare pentru ca şcolile să poată oferi specializările care s-au pierdut în ultimii ani.

Cât priveşte proiectele ce ţin de zona periurbană, aceste proiecte nefiind legate patrimonial de oraş, este necesară colaborarea cu localităţile învecinate, dar şi cu administraţia centrală (ministere, companii de stat) pentru a putea fi demarate.

Este necesară o colaborare între Apele Române, Ministerul Transporturilor şi localităţile Sântana de Mureş şi Sângeorgiu de Mureş în vederea realizării unui pod nou peste râul Mureş. Centura mare a oraşului pe ruta Gheorghe Doja-Acăţari-Tîrgu Mureş, necesită o strânsă colaborare cu administraţiile locale din acest areal. Această infrastructură creionată la nivel de centură a oraşului adiacent celorlalte reţele de infrastructură rutieră facilitează accesul celor care vin la muncă în Tîrgu Mureş la şcoli, la spitale.

Dar nu colaborarea cu localităţile din zona periurbană mă îngrijorează, ci tot mai accentuata lipsă de preocupare a Guvernului şi a companiilor naţionale faţă de proiectele locale. Consider că sunt necesare altfel de abordări politice şi identificarea de surse de finanţare din fonduri europene pentru proiectele mari de infrastructură.
Transportul feroviar trebuie să privească legătura între Reghin-Tîrgu Mureş-Ungheni-Războieni cu reamplasarea liniei pe malul stâng al râului Mureş şi adaptarea ei pentru transportul de viteză, care să poată fi utilizată şi de garniturile interorăşeneşti. Linia ferată trebuie să corespundă performanţelor ce se întrevăd în acest sector luând în considerare faptul că în Europa va deveni principalul mijloc de transport.

Trebuie gândită o nouă abordare rutieră pe ruta Reghin-Tîrgu Mureş-Ungheni sau chiar o rută suplimentară de viteză care să satisfacă accesul către aeroport.

Toate aceste lucruri le-am prezentat de fiecare dată primarilor din zona periurbană, urmând să fie demarate procedurile birocratice şi mă refer la studiile de fezabilitate necesare realizării acestor proiecte.

Am spus-o şi o repet! Unificarea municipiului cu zona periurbană ar situa Tîrgu Mureş în primele zece mari oraşe din România, având astfel mari posibilităţi de a îmbunătăţi calitatea vieţii,” spune primarul-inculpat Dorin Florea.

MS / Foto: colaj