Guvernul PSD-social-ist pune la urma, mai exact dupa 2021, dezvoltarea aeroportului Transilvania. Asa cum ne-au obisnuit, liderii locali PSD nu reusesc sa demareze nici un proiect important pentru judetul Mures. Probabil, obisnuiti cu textele folosite pe plan local, de genul „nu avem majoritate, ca noi am face si am drege”, au uitat ca se afla IAR – asa cum s-au mai aflat vreo 25 in ultimii 27 de ani -, la conducerea Romaniei de aproape un an…

Viziunea strategică a Ministerului Transporturilor este dată de Master Planul General de Transport al României (MPGT). Acesta constituie un instrument strategic de planificare a intervențiilor majore (proiecte și alte acțiuni) pentru perioada 2016-2030 ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport la scară națională. Master Planul General de Transport are asociată Strategia de Implementare ce definește prioritizarea proiectelor, programul de eșalonare a proiectelor, perioada acestora de implementare și sursa de finanțare. Mașter Planul General de Transport al României a fost aprobat prin Hotărârea de Guvern nr.666/2016 pe data de 14.09.2016.
Ierarhizarea proiectelor, pentru cele cinci moduri de transport, s-a realizat în funcție de valoarea ratei interne de rentabilitate economică a proiectului (valoarea RIRE a fost determinată în urma rulării Modelului Național de Transport), apartenența la rețeaua TEN-T Core/Comprehensive și impactul asupra siturilor NATURA 2000. Punctajul final rezultat, pentru fiecare proiect a stabilit ierarhizarea proiectelor care sunt incluse în strategia de implementare a MPGT pentru atribuirea surselor de finanțare.
Cele trei aeroporturi menționate de dumneavoastră, Aeroportul Avram Iancu, Aeroportul Târgu-Mureș și Aeroportul Sibiu sunt cuprinse în Master Planul General de Transport al României.
Aeroportul Cluj-Napoca Avram Iancu este situat pe rețeaua TEN-T Comprehensive și a obținut un punctaj în urma rulării Modelului Național de Transport de 94,00 și face parte din prima perioadă de finanțare, cu o perioadă de implementare a proiectului cuprinsă între 2016-2018 și o valoare estimată de 125,32 mil. euro fără TVA.
Aeroportul Sibiu este situat pe rețeaua TEN-T Comprehensive și a obținut un punctaj în urma rulării Modelului Național de Transport de 54,71 și face parte din prima perioadă de finanțare, cu o perioadă de implementare a proiectului cuprinsă între 2016-2018 și o valoare estimată de 38,35 mil. euro fără TVA.
Aeroportul Târgu Mureș Transilvania a obținut un punctaj în urma rulării Modelului Național de Transport de 44,98 și face parte din a doua perioadă de finanțare, cu o perioadă de implementare a proiectului cuprinsă între 2021-2024 și o valoare estimată de 50,04 mil. Euro fără TVA.
Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde prompt și pozitiv solicitărilor dumneavoastră,  se arata in raspunsul acordat deputatului de Mures, Marius Pascan, referitor la interpelarea formulată în ședința Camerei Deputaților cu nr. 201B/2017, înregistrată la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul cu nr. 2368/MRP în data de 5.04.2017, având ca obiect „Clarificarea strategiei naționale în privința aeroporturilor din centrul României”.