Toate aeroporturile din România raporteaza cresteri, doar Aeroportul Transilvania sta inchis!

În perioada în care toate aeroporturile din România raportează creșteri semnificative, doar Aeroportul Transilvania stă închis, iar pasagerii din zona județului Mureș sunt nevoiți să folosească aeroportul din Cluj Napoca. Pe lângă reconstrucția imediată a pistei, care se pare că este o misiune imposibilă pentru conducerea aeroportului și pentru Consiliul Județean Mureș, ar fi nevoie și de implementarea imediată a unei strategii pe termen mediu și lung. În mod inevitabil este nevoie de prelungirea pistei, iar pornirea acestor demersuri chiar și astăzi sunt în întârziere. Trebuie să fie făcute, fără afectarea reconstrucției pistei.
Consilierii Județeni (cu excepția d-lui Pokorny) și Conducerea Aeroportului nu ne-au băgat în seamă, nu au ținut cont de ideile celor din acest grup. Din acest motiv am apelat la firme de specialitate. Am trimis cererea la mai multe firme din România și Ungaria, dintre care cei de la Aeroconsulting Hungary au avut bunăvoința de a realiza un referat despre prelungirea pistei. Ca și concluzie, putem enunța că pentru aeronavele folosite de companiile WizzAir, BlueAir și RyanAir, respectiv Airbus A320, A321 și Boeing B737 cu încărcare maximă, lungimea pistei ar trebui să fie de 2738 – 3096 metri. Prelungirea pistei ar crește potențialul economic al aeroportului și gradul de conexiune cu destinații mai îndepărtate.
Ne cerem scuze că nu am putut traduce lucrarea și în limba română, dar poate fi tradusă și prin Google Translate. Dacă cineva o poate traduce, o vom publica. Totuși, având în vedere că d-ul Peti și d-ul Péter cunosc limba maghiară, sperăm că vor studia cu mare atenție lucrarea pusă la dispoziția lor în mod gratuit http://zsomborferencz.ro/2017/05/18/30/ și vor lua deciziile cuvenite privind dezvoltarea (și nu închiderea) aeroportului.